معاون گردشگری و سرمایه گذاری استان قزوین گفت: طرح ساماندهی حریم درجه یک دریاچه اوان از پیشرفت ۷۰ درصدی برخوردار است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین  ؛ علیرضا زمانی معاون گردشگری و سرمایه گذاری استان قزوین گفت: طرح ساماندهی حریم درجه یک دریاچه اوان در الموت شرقی برای ارتقای سطح کیفی ارائه خدمات به گردشگران، حفاظت از زیست بوم و عرصه طبیعی منطقه از تیرماه آغاز شد و هم اکنون از پیشرفت ۷۰ درصد برخوردار است.

زمانی افزود: در فاز نخست این طرح کار‌هایی مانند احداث سکو‌های نشیمن شیب جنوبی دریاچه، سرویس بهداشتی جدید، سکو‌های برپایی چادر، پارکینگ، خط انتقال فاضلاب، دیواره سنگی جاده جنوبی دریاچه و گیت ورودی و مرمت سرویس بهداشتی موجود و ساختمان اداری مجموعه تحت نظارت کارشناسی انجام شد.

وی اضافه کرد: دریاچه اوان در فاصله ۷۰ کیلومتری شهر قزوین و همچون نگینی در میان چهار حلقه روستای اوان، وربن، زواردشت و زرآباد شهر قزوین با مساحتی به وسعت هفت هزار هکتار واقع شده است.

به گفته معاون گردشگری و سرمایه گذاری استان، در ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ با شماره ۸۹ در فهرست آثار ملی طبیعی کشور به ثبت رسیده است.

زمانی افزود : آب این دریاچه از چشمه‌های درون جوش آن تامین می‌شود و درختان دست کاشت و گیاهان رسته در بیرون و درون دریاچه چشم‌انداز مسحور کننده‌ای به آن بخشیده‌اند.

به گفته وی ، کل و بز، پلنگ، خرس، روباه، شغال، گرگ، گراز، انواع عقاب، کبک، دارکوب، انواع گنجشگ سانان و ماهی‌ها و دوزیستان حیات وحش این حوزه آبخیز را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/

پیشرفت ۷۰ درصدی ساماندهی حریم درجه یک دریاچه اوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.