مدیرکل بهزیستی استان کردستان، از اجرایی شدن طرح بینایی سنجی و تنبلی چشم کودکان ۳ تا۶ سال تحت نظارت اداره بهزیستی استان کردستان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،صباح قریشی گفت: طرح پیشگیری از تنبلی چشم یا آمبلیوبی هر سال به صورت نمادین در آبان ماه شروع می‌شود و تا پایان سال در مراکز و خانه‌های بهداشت، مهد‌های کودک و مراکز پیش دبستانی انجام می‌گیرد.

وی از اجرای این طرح در سه سطح و در جامعه هدف کودکان ۳ تا ۶ سال و پیش دبستانی خبر داد و افزود: در اجرای این طرح، در سطح اول غربال گری، در سطح دوم بینایی سنجی و در سطح سوم ارجاع به متخصص صورت می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان کردستان عنوان کرد: طی سال گذشته ۷۵ درصد از جمعیت ۸۷ هزار نفری ۳ تا ۶ سال سطح استان، تحت پوشش طرح پیشگیری از تنبلی چشم قرار گرفتند.

وی گفت: از این تعداد حدود ۵ هزار و ۴۰۰ نفر کودک در سطح دو و سه شناسایی و به پزشک متخصص ارجاع داده شدند.

قریشی جمعیت ۳ تا ۶ سال استان را ۱۰۵ هزار نفر اعلام کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته پیش بینی می‌شود ۸۰ درصد این جمعیت در سال جاری تحت پوشش طرح بینایی سنجی قرار گیرند.

گفتنی است؛ مراسم افتتاحیه طرح بینایی سنجی و شناسایی تنبلی چشم کودکان روز شنبه (۱۲ آبان) به صورت نمادین در مهد و پیش دبستانی رامان نو شهرستان سنندج برگزار شد.

انتهای پیام/م

طرح بینایی سنجی و شناسایی تنبلی چشم کودکان

برچسب ها: بیماران ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.