کلانتری گفت: در شش ماهه اول امسال ۳۵ واحد صنعتی، کارگاهی و صنفی در جهت رفع آلایندگی پس از طی مراحل قانونی پلمب شد.

35 واحد متخلف در استان تهران پلمب شدبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کیومرث کلانتری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران اظهار کرد: در شش ماهه اول امسال ۳۵ واحد صنعتی، کارگاهی و صنفی در جهت رفع آلایندگی پس از طی مراحل قانونی پلمب شدند. واحدهای پلمب شده اغلب با ایجاد آلودگی آب، خاک و هوا، موجب تهدید علیه بهداشت عمومی و سلامت شهروندان شده بودند.

وی با بیان اینکه ۵۲۶۰ مورد پایش واحدهای صنعتی در شش ماهه نخست امسال انجام و بیش از ۱۷۰۰ اخطاریه قانونی به واحدهای آلاینده ابلاغ شده، از پیگیری پرونده های قضایی واحدهای متخلف تا پلمب این واحدها خبر داد.

کلانتری با اشاره به اینکه در شش ماهه اول سال جاری ۱۷۵۴ واحد صنعتی و کارگاهی در استان تهران اخطاریه زیست محیطی دریافت کرده‌اند،گفت: صدور و ابلاغ این اخطاریه‌ها به واحدهای متخلف بر اساس حدود ۶۱۷ مورد شکایات واصله و گزارشات مردمی و ۵۲۶۰ مورد پایش و بازدید کارشناسان محیط زیست استان از واحدهای صنعتی مستقر در استان صورت گرفته است.

وی در ادامه به انتقال ۱۲۷ واحد به محل مورد تایید سازمان حفاظت محیط زیست در نیمه نخست سال اشاره و اظهار کرد: طی این مدت ۴۳۰ مورد ارائه خوداظهاری و ۱۱۹۴ مورد پیگیری پرونده‌های حقوقی  صورت پذیرفته است.

کلانتری در پایان تصریح کرد: پایش واحدهای صنعتی و خدماتی در سطح استان تهران همچنان با قوت ادامه خواهد داشت و با واحدهای آلاینده و متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: محیط زیست ، آلایندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار