عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: منفورشدن آمریکا در سال‌های اخیر به ویژه در غرب آسیا، حاصل شعار مرگ بر امریکاست.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین  ؛ محمدحسین صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در تجمع یوم الله سیزدهم آبان در قزوین گفت: اوایل دهه ۶۰، نظر سنجی‌های جهانی درباره میزان محبوبیت آمریکا بیش از ۶۰ درصد بود، اما در سال‌های اخیر منفورشدن این نظام در جهان به ویژه در غرب آسیا به بیش از ۷۰ درصد و در بعضی موارد به ییش از ۹۰ درصد رسیده است.

صفار هرندی اضافه کرد: آمریکا در گذشته به عنوان یک قدرت چیره دست هر جا که اراده می‌کرد کاری را انجام می‌داد و با وارد کردن ارتش خود به یک کشور، دولت آن را ساقط می‌کرد، اما مدتی است که آمریکا‌ها اراده می‌کنند در همین منطقه، دولت‌ها را جابه جا کنند که در این زمینه ناموفق بودند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: نمونه این موضوع دولت بشار اسد ست که ۷ سال پیش سعی بر ساقط کردن آن داشتند، اما نتوانستند.

صفار هرندی اضافه کرد: آمریکا وارد افغانستان و عراق شد و دولت آن‌ها را ساقط کرد، اما هم اکنون از کاری که کرده اند سخت پشیمانند چراکه این موضوع باعث شد عراق در شعاع نفوذ معنوی ایران قرار گیرد.

وی گفت: آمریکا سعی داشت عوامل خود را در عراق بر حکومت بنشاند، اما با برپایی انتخابات، مردم این کشور جریان مقاومت در برابر آمریکا را انتخاب کردند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: جمهوری اسلامی ایران، عراق را به عنوان یک برادر و قدرت دولتی می‌شناسد.

صفار هرندی با اشاره به یوم الله ۱۳ آبان گفت: پس از پیروی انقلاب اسلامی، نگاه ما به آمریکایی‌ها کریمانه بود، اما آنان انقلابی را که از خیزش مردم به وجود آمده بود را به رسمیت نشناختند.

وی افزود : بعد از پیروی انقلاب اسلامی رابطه با آمریکا برقرار بود با وجود همه خیانت‌هایی که آن‌ها داشتند.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی عده‌ای از کمونیست‌ها از جانب حزب شوروی به سفارت آمریکا حمله کردند، اما امام خمینی (ره) آن‌ها را بیرون و رابطه معقولانه را با آمریکا را حفظ کردند.

صفار هرندی اضافه کرد: ۷ ماه پس از این حادثه امریکایی‌ها در مرز‌های ایران آشوب به پا کردند، اما باز هم ایران این رابطه معقولانه را حفظ کرد.

وی گفت: در زمانی که دانشجویان توانستند لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کنند به اسنادی دست پیدا کردند که نشان دهنده همکاری رییس جمهور وقت با این کشور بود.

صفار هرندی افزود: بنی صدر برای مشورت‌هایی که به آن‌ها می‌داد ماهانه هزار دلار دریافت می‌کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تسخیر لانه جاسوسی از نگاه، اما خمینی (ره)؛ انقلاب دوم و انقلابی بزرگتر از انقلاب اول بود.

وی  اضافه کرد : اسنادی که از این تسخیر لانه جاسوسی به دست آمد ده‌ها جلد از آن‌ها چاپ شد و امروز هم باید این چاپ‌ها برای آگاهی جوانان ادامه یابد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وقتی قانون جمهوری اسلامی ایران، شامل مجازات سلطنت طلبان شد آمریکایی‌ها علیه ما قطع نامه صادر کردند.

هرندی افزود: آمریکایی‌ها در اولین قطع نامه علیه ایران، از بهایی‌ها و سلطنت طلبان که سال‌ها مردم ما را به زنجیر کشیدند حمایت کردند.

صفار هرندی افزود: علت صدور این قطع نامه برای این بود که چرا ایران با مصالح دینی و منافع خود کشور را اداره می‌کند.

وی گفت:: یکی از از آثار تسخیر لانه جاسوسی آمریکا این بود که شبکه‌های جاسوسی این کشور آشکار شد و تمام زحمات ۱۰ ساله آن‌ها بر باد رفت.

صفار هرندی افزود: کینه امریکایی‌ها از همین تسخیر لانه جاسوسی شروع شد، چون برای اولین بار بود که یک اتفاق باعث شد تا زحمات چندین ساله آن‌ها از بین برود.

صفار هرندی افزود: پس از فرار شاه در سال ۳۲، آمریکا با برنامه ریزی که داشت توانست دوباره شاه را باز گرداند و در کودتای سال ۵۸ هم همین قصد را داشت که ناموفق ماند.

وی گفت: آنچه که از خیانت‌های آمریکا در دولت مصدق شاهد بودیم این بود که مصدوق بسیار به آمریکا‌ها خوش بین بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:امام خمینی (ره) همه پیچیدگی‌ها مبارزه با آمریکا را می‌دانست و از گذشته درس گرفته بود.

صفار هرندی افزود: کسانی هم که در راس انقلاب قرار دارند باید از تجربیات گذشته درس بگیرند و در مقابل آمریکا سادگی به خرج نهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر با مشکلات زیادی دست و پنجه نر می‌کند که بخشی از آن ناشی از کینه‌های دشمنان و بخشی دیگر به خاطر درست عمل نکردن مسولان است.

صفار هرندی افزود: با همه این مشکلات، ایران طبق آمار بانک جهانی از لحاظ اقتصاد در رتبه هجدهم جهان قرار دارد و تا ۳ سال آینده به رتبه ۱۵ خواهد رسید.

وی گفت:همچنین پیش بینی شده است ایران ظرف ۷ تا ۸ سال آینده جزو ۵ کشور علمی دنیا شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: این مسیر الهی بن بست پذیر نیست و آن‌هایی که می‌خواهند به آن خاک بپاشند، این خاک به چشمان خودشان بر می‌گردد.

انتهای پیام/

راهپیمایی سیزدهم آبان در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.