مدیر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی از اهدای یک قطعه کتیبه میخی اورارتویی از سوی شهروند دوستدار میراث فرهنگی شهرستان ماکو، به اداره کل اهدا گردید.

مدیر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،گفت: یک شهروند متعهد و علاقمند به مواریث فرهنگی ملی، یک قطعه سنگ کتیبه میخی ارزشمند جهت حفظ و نگهداری، به اداره کل میراث فرهنگی استان اهداء کرد.
جباری افزود: این کتیبه میخی نسبتاً سالم و ابعاد ۶۵ در ۷۵ سانتی متر و ضخامت ۵/۲۲ سانتی متر است که بنا به گفته فرد اهدا کننده، در حوالی محوطه باستانی قلعه بسطام شهرستان چایپاره و بصورت اتفاقی کشف شده است.
وی با اشاره به اینکه این اثر فرهنگی با توجه به ابعاد آن، دومین کتیبه میخی کشف شده در محوطه قلعه بسطام بشمار می‌آیدف افزود: این کتیبه از ارزش زیادی در مطالعات باستانشناختی برخوردار است و متن میخی آن هم اکنون در دست ترجمه می‌باشد.
قلعه بسطام دومین سکونتگاه بزرگ تمدن اورارتویی است که در فاصله ۱۰ کیلومتری غرب شهر قره ضیاءالدین مرکز شهرستان چایپاره واقع در شمال استان آذربایجان غربی قرار دارد.
انتهای پیام/ه

اهدای یک کتیبه میخی به میراث فرهنگی آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.