رئیس مجلس گفت: ترامپ همچون صدام قصد ستیز با ملت ایران را دارد و او می‌خواهد مستقیما ملت ایران را مورد ظلم و ستم و شکنجه قرار دهد.


ترامپ قصد ستیز با ملت ایران را دارد/ رئیس جمهور آمریکا کوچکتر از آن است که ایران را از پای درآوردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 13 آبان) به مناسبت یوم الله 13 آبان در نطق پیش از دستور اظهار کرد: از همه دستگاه‌های اجرایی کشور به خصوص وزارت کشور و نیروی انتظامی و نیروهای مسلح که بسترهای این حرکت دینی و مردمی را فراهم کردند، تشکر و قدردانی می کنیم.

وی افزود: 13 آبان به نماد مقاومت ملت ایران در برابر استکبار تبدیل شده و همان گونه که رهبری معظم روز گذشته 3 واقعه مهم را در مورد این ایام توضیح دادند، چه ماجرای کاپیتولاسیون و مخالفت شجاعانه امام(ره) با آن، چه حرکت انقلابی دانشجویان و چه حرکت دانش آموزان هرکدام جلوه‌ای از مبارزات ملت علیه رفتارهای استکباری آمریکاست.

لاریجانی تصریح کرد: قریب به 80 سال است که دولت آمریکا در امور داخلی ایران دخالت می‌کند و نمونه‌هایی از انواع خیانت‌ها و حمایت‌ها علیه ملت ایران به وفور دیده می‌شود، کودتای آ‌مریکا علیه دولت ملی مصدق با اختلاف افکنی داخلی بین سیاسیون و پول پاشی به مزدوران و بهره جستن از خائنان شکل داده شد.

رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد:‌ حکومت دیکتاتوری وابسته شاه برای چند دهه از سوی آمریکا به ایران تحمیل شد و ماشین شکنجه ساواک و خفقان آن را برای کنترل مبارزان با کمک CIA و موساد راه اندازی کرد، با این سفاکی‌ها در ثروت ملی ایران به خصوص نفت تسلط یافتند و چند دهه آنها را به یغما بردند و حتی منابع ملی که باید در ازای نفت به ایران می‌پرداختند سیاهه‌هایی از هزینه مستشاران آمریکایی که چند 10 هزار نفر بودند را ارائه می‌کردند، علاوه بر این عملا فرماندهی بر ارتش در دست آنان بود و در امور سیاسی نیز شاه بدون اجازه نمی‌توانست تصمیم مهمی بگیرد.

لاریجانی گفت: تغییر نخست وزیر با هماهنگی آمریکا میسر بود و این وابستگی شدید نظامی و سیاسی و اقتصادی و سرکوب آزادی خواهان و ایجاد فضای خفقان جز سرافکندگی ملت ایران در میان سایر ملل و عقب نگه داشتن کشور نتیجه دیگری نداشت، امام خمینی(ره) در سال 43 درباره کاپیتولاسیون فرمودند اکنون مستشاران نظامی و غیرنظامی آمریکا با جمیع مستخدمان و خانواده آنها آزادند هر جنایتی بکنند، هرخیانتی انجام دهند و پلیس ایران حق بازگشت آنها را ندارد و دادگاه‌های ایران نیز حق رسیدگی به جرائم آنها را ندارند.

رئیس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی یک باره شرایط را زیر و رو کرد، ملت ایران آمریکا و نوکران آنها را از کشور بیرون کرد و وقتی آمریکا با سد ملت ایران مواجه شد و دید که از دخالت‌های آمرانه گذشته مأیوس مانده است لذا دشمنی با ملت ایران را به نحو دیگر سامان داد به این گونه که ابتدا تئوری تجزیه ایران را با شورش‌های قومی پیگیری کرد و یا کودتا علیه نظام اسلامی را سامان داد؛ ترورهای ناجوانمردانه افراد موسس و رهبران انقلاب نظیر شهید مطهری، بهشتی، باهنر، رجایی، شهدای حزب، شهدای مهراب جنس دیگر طراحی آنها بود.

وی ادامه داد: این دسایس در سال‌های نخست انقلاب به اجرا درآمد و با همه هزینه‌هایی که برای انقلاب نوپای اسلامی داشت راه به جایی نبرد.

لاریجانی گفت: جنگ صدام علیه ملت ایران با حمایت آمریکا شکل یافت و البته سایر کشورهای غربی و شوروی سابق نیز به کمک صدام شتافتند، ملت ایران در برابر این تهاجم وسیع مشکلات زیادی را تحمل کرد و 200 هزار شهید و صدها هزار جانباز و آزاده و خسارت مالی وسیع به اراده ملت خللی وارد نکرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:‌ رمز توفیقات ملت در برابر این حجم ماجراجویی متنوع آمریکا شناخت ملت از ظلم و جور شیطان بزرگ و اعتماد به تفکر و هدایت‌های امام(ره) و توافق در ایستادگی در مقابل دشمن است، گذشت زمان نشان داد که تصمیم و انتخاب مردم منطقی و پر ثمر برای آینده کشور بوده است و به متجاوزان امروز و دیروز آ‌موخت که هرکسی قصد تجاوز و اشغال خاک ایران را بکند تصمیم به نابودی خود گرفته است.

وی افزود: ملت ایران همان گونه که صدام را تا مرحله نابودی پیش برد هر متجاوز دیگری را نیز معدوم خواهد کرد، اکنون آقای ترامپ چون صدام قصد ستیز با ملت ایران را دارد او می‌خواهد مستقیما ملت ایران را مورد ستم و شکنجه قرار دهد او به ستیز با ملت ایران به خصوص کودکان و زنان ایران آمده است!

لاریجانی گفت: عجیب است که با این همه شرارت، آقای ترامپ از شعارهای ملت در مقابله با شیطنت‌های آمریکا اظهار ناراحتی می‌کند، آمریکا باید مطمئن باشد امروز نیز ملت ایران نشان خواهد داد که آقای ترامپ کوچکتر از آن است که بتواند ایران را از پای درآورد همان گونه که ملت ایران صدام را تا نابودی تعقیب کرد و همان طور که تروریست‌های مزدور آمریکایی داعش را تا نابودی پیش برد جانیان کاخ سفید را نیز دچار خسران خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز ملت‌ها از اخاذی و سلطه گری آمریکا به سطوح آمده‌اند دولت نااهل و نامعقول فعلی آمریکا مورد تمسخر سیاست‌مداران دنیا قرار گرفته است و حتی متهدین دیروز آمریکا دنبال راهکارهای جدیدی هستند در این میان طرح‌های مالیخولیایی ایالات متحده تحت عناوین معامله بزرگ غرب و یا ائتلاف راهبردی بیش از اینکه زمینه تحقق داشته باشد بستری برای اخاذی از برخی کشورهای تحقیر شده است که آنها را با بدترین عبارت موهن نیز خطاب می کند.

وی گفت:‌ ملت ایران طبق تجربه گذشته راه خود را به خوبی می‌شناسد و با استقامت شکوهمند در این معرکه شیادانه صحنه را برای مزدوران کشور آمریکا پر هزینه خواهد کرد و با تلاشی مجاهدانه به بالا بردن بهره وری و توانمندی اقتصادی و فناورانه کشور تحقق خواهند بخشید.

لاریجانی خاطرنشان کرد: ضمنا ملت ایران رفتارهای برخی کشورهای منطقه را که محرک ماجراجویی آمریکا و زمینه ساز قصد شیطنت‌‌آمیزهای اسرائیل شده است را فراموش نمی‌کند؛ ملت ایران با رهبری داعیانه حضرت آیت الله خامنه‌ای و با همبستگی هرچه بیشتر راه حفظ عزت و استقلال را پی خواهند گرفت و در این شرایط رعایت وحدت صفوف و قوای مختلف و جریان‌های سیاسی بیش از هر زمان اهمیت دارد و امیدواریم که در این شرایط حساس عقلای جریان‌های مختلف سیاسی، راهبری درستی داشته باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۵:۴۳ ۱۳ آبان ۱۳۹۷
امریکا نمیتواند هیچ غلطی بکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۱۳ آبان ۱۳۹۷
ما ملت اصیل ایران با شناختی که از سیاست های مسخره شیطان بزرگ آمریکا ی جنایتکار از ابتدا تا کنون داریم بصورت زنجیر ی محکم از آرمان های انقلاب اسلامی محافظت کرده وعده های قرآن کریم را در مورد حقوق مستضعفین ومظلومان جهان محقق خواهیم کرد البته با رهبری امام خامنه ای
France
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۳ آبان ۱۳۹۷
روز 13 ابان روز مبارزه با استکبار جهانی است
آخرین اخبار