وزیر خارجه آلمان در گفتگوی تلفنی با وزیر خارجه کشورمان ضمن تأکید بر اهمیت حفظ برجام از فضاسازی اخیر دانمارک علیه ایران حمایت کرد.

تلاش آلمان برای حفظ برجام همزمان با اعلام حمایت از هیاهوی دانمارک علیه ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزیر خارجه آلمان بار دیگرمدعی شد کشورش برای حفظ برجام تمام تلاش خود را خواهد کرد.

وزارت خارجه آلمان در صفحه توییتر خود اعلام کرد «هایکو ماس»، وزیر خارجه این کشور، در تماس تلفنی با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران تأکید کرده است: «تا زمانی که ایران به تعهدات خود در برجام پایبند باشد، آلمان نیز از برجام حمایت می‌کند».

هایکو ماس همچنین در این تماس تلفنی گفته است: «آلمان آمادگی دارد تا تلاشهای جدی‌ای در این زمینه (حفظ برجام) انجام دهد، اما انتظارات روشنی از نقش سازنده ایران نیز دارد».

به نوشته وزارت خارجه آلمان، «هایکو ماس» درباره فضاسازی اخیر دانمارک علیه کشورمان تأکید کرده است: «آلمان در کنار دانمارک خواهد بود و با این کشور اعلام همبستگی کرده است».


بیشتر بخوانید: پشت‌پرده هیاهوی دانمارک علیه ایران


سه‌شنبه گذشته دولت دانمارک بدون ارائه هیچ سندی در ادامه فضاسازی اخیر اروپایی‌ها علیه کشورمان، ایران را به تلاش برای انجام یک عملیات ترور در خاک این کشور متهم کرد. به ادعای فین بورچ اندرسون، رئیس سازمان اطلاعات و امنیت دانمارک، دستگاه اطلاعاتی ایران در پی ترور مسئول شاخه گروهک تروریستی «الاحوازیه» در دانمارک بوده است.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان شب گذشته (جمعه ۱۱ آبان) با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان، والستروم، وزیر امور خارجه سوئد و هانتر ساموئلسون، وزیر امور خارجه دانمارک، درباره برجام و مسائل دیگر تلفنی گفتگو کرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: برجام ، آلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۵۱ ۱۳ آبان ۱۳۹۷
هایکو ماس؟؟؟ خودتی: داداش از یک طرف اعلام حمایت میکنی بدون برداشتن حتی یک قدم عملی برای فرجام در عمل هیچی در حرف تا دلت بخواهد اعلامیه و بیانیه حمایتی..... داداش فتیر بدون مایه خمیر است.....تا کی شما اروپائیها میخواهید قضیه برجام را کش و قوس بدهید؟؟ عاقبت اگر قصدتان فریب باشد دستتان رو خواهد شد گر چه تا همین حالا هم از طرف شما آبی برای ایران گرم نشده.....هایکو ماس خان: فکر نکن زرنگی که یکی به نعل بکوبی یکی به میخ با ملت و دولت ایران طرف نیستی. خیلی وقت است که ورق برگشته از روزی که شیرهای نفت را در سال 1375 بر روی صدور به آمریکا بستیم جیمی کارتر ما را تحریم اقتصادی و نظامی کرد ملت ما با داستان کهنه و پوسیده تحریم حالا آشنا نشده که ترامپ قمارباز و کازینودار قلدر بخواهد با آن مانور بدهد ما از روز اول پیروزی انقلاب در تحریم بوده ایم اینها را خودت و دولتت هم میدانند پس لطفاً از کوچه پس کوچه نرو و آدرسهای غلط ارسال نکن......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۶ ۱۳ آبان ۱۳۹۷
در سال1357 بود که صادرات نفت به آمریکا را قطع کردیم
آخرین اخبار