مشاور اسد تاکید کرد کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، واقعیت تعامل خود با رژیم صهیونیستی را آشکار کردند.

مشاور اسد: کشورهای عربی دچار تفرقه شده‌اند/اعضای شورای همکاری واقعیت تعامل خود را رژیم صهیوینستی را آشکار کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، بثینه شعبان، مشاور رسانه‌ای و سیاسی بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، تاکید کرد کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، واقعیت تعامل خود با رژیم صهیونیستی را آشکار کردند.

بثینه شعبان در مصاحبه با این شبکه گفت: بعضی از عرب‌ها تامین مالی و تسلیحاتی تروریست‌ها و اعزام آنها از طریق ترکیه به سوریه را برعهده داشتند. شرایط امروز منطقه بسیار دشوارتر از زمان جنگ سال 1973 است. زیرا عراق و لیبی را ویران کردند و در حال ویران کردن یمن هستند. کشورهای (عربی) حوزه خلیج فارس، واقعیت تعامل خود با دشمن صهیونیستی را آشکار کردند. وزیر سابق امور خارجه قطر اذعان کرد صد و سی میلیارد دلار برای اقدام علیه سوریه پرداخت کردند. بنابراین شرایط فعلی بسیار دشوارتر و حملات بسیار شدیدتر است. زیرا عرب ها دچار تفرقه شده اند و کشورهای عربی یکی پس از دیگری هدف قرار می گیرند.

شعبان در بخش دیگری از این مصاحبه افزود: روابط سوریه و روسیه در حال توسعه بیشتر است. روابط دو کشور مبتنی بر برابری است. اما غربی‌ها که به دنبال وابستگی هستند، چنین روابطی را درک نمی‌کنند. ما روسیه را دوست تاریخی می دانیم که سلاح در اختیار ارتش ما قرار داد و در همه جنگ ها علیه اسرائیل، از ما حمایت کرد. روابط ما با روسیه و چین و نیز دیگر کشورها مبتنی بر احترام است. فقط غرب است که به دنبال اعمال سلطه است و با خود برتربینی با دیگران برخورد می کند. سوریه چنین تعاملی را نمی پذیرد و چنین تعاملی را نخواهد پذیرفت. روابط سوریه و روسیه تقویت خواهد شد و در همه زمینه ها گسترش خواهد یافت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار