استاندار قزوین گفت: هم اکنون در یک جنگ اقتصادی قرار داریم و مهمترین وظیفه پدافند غیرعامل در این شرایط حفظ سرمایه‌های مادی و انسانی کشور است.

مهمترین وظیفه پدافند غیرعامل؛ حفظ سرمایه‌های کشور استبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین در شورای پدافند غیرعامل استان با بیان اینکه مهمترین وظیفه پدافند غیرعامل در این شرایط حفظ سرمایه‌های مادی و انسانی کشور است، گفت:: واحد‌های تولیدی، صنعتی، کشاورزی و معادن سرمایه‌های مردم و کشور هستند و باید مسئولان ذی ربط برای حل مشکلات آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند.

زاهدی اضافه کرد: در صادرات و واردات مواد اولیه، تجهیزات و ماشین آلات و پرداخت تسهیلات بانکی به واحد‌های تولیدی مشکلاتی وجود دارد که اگر از سوی مسئولان حوزه پدافند غیرعامل مورد پیگیری قرار گیرند قطعا مشکلات این بخش سریعتر مرتفع خواهند شد.

وی گفت: همچنین برای تقویت مسایل امنیتی و حراست ساختمان‌های دولتی نیز به تامین اعتبار ویژه نیاز داریم که امیدواریم از سوی کمیته پدافند غیرعامل کشور به سازمان‌های ذی ربط ابلاغ شود.

استاندار اضافه کرد: تهیه طرح جامع پدافند غیرعامل استان از اردیبهشت سال ۹۳ در دستور کار قرار گرفته و هم اکنون به پیشرفت ۵۰ درصدی رسیده است.

وی افزود: به دلیل مشکلات پیش آمده در قرارداد این طرح با پیمانکار و مشاور به دنبال انعقاد قرارداد جدید هستیم تا هرچه سریعتر آن را به مرحله اجرا برسانیم.

زاهدی با اشاره به ضرورت رعایت آیین نامه پدافند غیرعامل در بنا‌های در حال احداث استان، خاطر نشان کرد: رعایت این آیین نامه در عمده بنا‌های در حال احداث استان مورد توجه قرار گرفته است که می‌توان به طرح احداث فرمانداری‌های قزوین و آوج، اتصال شهر قزوین به اتوبان تهران، طرح بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی و دانشکده کشاورزی امام خمینی (ره) اشاره کرد.

وی اضافه کرد: باید یک درصد از اعتبارات تملک دارایی استان برای اجرای پروژه‌های پدافند غیر عامل هزینه شود.

زاهدی اضافه کرد: مجموع اعتبارات تملک دارایی استان ۲ هزار میلیارد ریال است که یک درصد آن معادل ۲۰ میلیارد ریال حدود ۴.۵ برابر میزان مصوب هزینه شده است.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته پدافند غیرعامل استان گفت: در این هفته ۱۵۵ عنوان برنامه با مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی در استان اجرا می‌شود که باید از اهتمام مدیران و مسئولان در این زمینه قدر دانی کرد.

انتهای پیام/

شورای پدافند غیرعامل استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.