طرح مشارکت یاران جوان در قالب بانک زمان با هدف ارائه خدمات حرفه ای و داوطلبانه به سالمندان برای اجرا به تصویب شورای سالمندان خراسان رضوی رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ سید جواد حسینی،سرپرست معاونت هماهنگی امور زائران استانداری خراسان رضوی در جلسه شورای سالمندان استان گفت: جوامع امروزی  با پدیده ای به نام سالمندی و «انفجار سالمندی» مواجه اند و این پدیده به شدت  در حال گسترش است. تا 25سال دیگر، سالمندان ایران بیش از 23 درصد جمعیت کشور را  تشکیل می دهند.

سید جواد حسینی افزود: در جوامع امروز با نوعی فاصله و گسست بین  نسلی مواجه  هستیم  که خود به نوعی "کاهش ارزش سالمندی" را  نیز به همراه داشته است بنابراین ضروری است ارائه خدمات انسانی و حرفه ای به سالمندان را در نظر بگیریم.

وی گفت: در همه انواع مدلهای  مراقبت، امکان  استفاده از طرح  مشارکت یاران  جوان در قالب بانک زمان  قابلیت اجرا دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی استانداری افزود:  دامنه این طرح  از دو جنبه گسترده  است و علاوه بر سالمندان،همه  نیازمندان را در بر می گیرد و از سویی علاوه بر انواع  مدلهای حمایت  و مراقبت، حمایت های مالی از سالمندان و نیازمندان را شامل می شود.

حسینی گفت:  محتوای اصلی این طرح  به این موضوع متمرکز است  که جوانان و مردم جامعه بتوانند داوطلبانه از مهارتهای  حرفه ای و انسانی  خود برای افراد نیازمند جامعه استفاده کنند.

وی افزود:  توسعه حس نوع دوستی، روابط انسانی و مشارکت های اجتماعی در بین مردم بویژه جوانان و ایجاد فضای نشاط آفرین از اهداف اجرای این طرح است.

 

انتهای پیام//م.م

 

ایجاد بانک زمان در خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.