تیموری گفت:30 درصد شبکه های توزیع برق در استان فرسوده است.

30 درصد شبکه توزیع استان تهران فرسوده استبه گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،حاجی رضا تیموری مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران در حاشیه هجدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران در نشت خبری با  اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری نمایشگاه صنعت برق اظهار کرد:با توجه به اهمیت صنعت برق برگزاری نماشگاه صنعت برق با هدف عرصه محصولات جدید متناسب به نیاز صنعت برق کشور و تبادل اطلاعات میان شرکت های داخلی و خارجی برگزار می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران با اشاره به تعداد مشترکان این شرکت تصریح کرد:این شرکت 2 میلیون و 260 هزار مشترک معادل 5 میلیون و 500 هزار نفر را در استان تهران  و تعداد 755 روستا با جمعیت معادل 98 هزار نفر را پوشش می دهد.

به گفته وی طول شبکه فشار متوسط و ضعیف 34 هزار   و تعداد ترانسفورماتور توزیع معادل 50 هزار دستگاه است.

وی افزود:841 میلیارد ریال میزان بدهی مشترکان خانگی به شرکت توزیع برق استان است که این رقم هرسال افزایش می یابد.

تیموری با اشاره به عدم تولید برق از سوی سازمان های دولتی تصریح کرد:براساس مصوبه هیئت دولت سازمان های دولتی باید 20 درصد انرژی مورد نیاز خود را از طریق انرژی های تجدیدپدیز تهیه کنند که متاسفانه تاکنون تولیدی صورت نگرفته است.

وی با اشاره به محدودیت شبکه توزیع تصریح کرد:عوارص از مشترکان باید به سمت اصلاح شبکه توزیع روستایی و حرکت به سمت انرژی های نو تغییر کند، اما منابع مالی در خزانه مانده و دست وزارت نیرو را برای توسعه بسته است.

تیموری با اشاره به فرسودگی شبکه توزیع تصریح کرد:30 درصد شبکه های توزیع برق در استان فرسوده است و هزینه ها بسته به اعتباری که به شبکه توزیع داده می شود متفاوت است و به هرمیزانی که از سوی صندوق ذخیره منابع مالی به شبکه توزیع تخصیص یابد به همان میزان تلفات شبکه کاهش خواهش یافت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران ادامه داد:70 هزار درخواست انشعاب برق داده شده است که از این تعداد 37 هزار انشعاب فروخته و 23 هزار انشعاب نصب شده و دلیل عدم نصب سایر انشعابات قرار نگرفتن در حوزه شهری است که طبق قانون هزینه انشعاب به عهده مشترک است.

وی افزود:90 هزار انشعاب غیر مجاز در استان تهران وجود دارد که با کمک نیرو انتظامی و اعزام گشت سیار برای شناسایی استفاده کنندگان غیر مجاز برق در حال قطع برق این مشترکان هستیم.

تیموری ادامه داد:میزان تلفات انرژی در پایان سال 96 ، 16.9 درصد بود و با اقداماتی که در دست اجراست تلاش داریم این رقم را کاهش و تا پنح سال آینده میزان تلفات برق تک رقمی  شود که این موضوع  نیازمند تامین منابع مالی است.

به گفته وی؛تا کنون ۱۱ هزار مگاوات کنتور هوشمند در استان تهران نصب شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران بیان کرد:امسال پیک مصرف حدود ۲۵۰۰ مگاوات است و سالیانه ۵ درصد رشد مصرف خواهیم داشت که در تلاش هستیم میزان مصرف را مدیریت کنیم.

تیموری در پایان با اشاره به به برنامه های این شرکت برای سال آینده گفت:با تامین منابع مالی در پی سرویس کولرهای مردم،تعویض لامپ های پر مصرف به ال ای دی و مدیریت مصرف برق هستیم تا  350 مگاوات مصرف برق شبکه را کاهش دهیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزارت نیرو ، برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۱۲ آبان ۱۳۹۷
هزینه های تیرریزی و برق رسانی کلی را تولید کنندگان پرداخت میکنند که دهها میلیون تومان هزینه دارد
آخرین اخبار