مدیرکل کمیته امداد اصفهان از اجرایی شدن ۵۷۳ طرح اشتغال خدماتی مددجویان تحت حمایت این نهاد و پرداخت ۱۲ میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان وام ‌در این زمینه در شش‌ماهه نخست امسال خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بنابر اعلام روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد اصفهان ، محمدرضا متین پور، مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان بابیان اینکه کسب بالاترین بهره‌وری از منابع موجود یکی از اولویت‌های اصلی حوزه اشتغال این نهاد است ، گفت : حوزه خدمات بالاترین ظرفیت برای ایجاد اشتغال مددجویی را دارد و سرعت ایجاد شغل در آن بیشتر از سایر حوزه‌ها است.

وی بیش از ۴۳ درصد از مشاغل ایجادشده کمیته امداد اصفهان را در حوزه خدمات اعلام کرد و گفت : ۵۷۳ طرح اشتغال خدماتی مددجویان تحت حمایت کمیته امداد اصفهان در شش‌ماهه نخست سال جاری اجرایی شد که مبلغ کل وام‌های پرداخت‌شده در این زمینه ۱۲ میلیارد و ۹۳۰ میلیون تومان است.

مدیرکل کمیته امداد اصفهان بابیان اینکه فعالیت‌های صنعتی و معدنی ، دیگر زمینه‌ای است که مورد اقبال مددجویان برای راه‌اندازی کسب‌وکار قرارگرفته است ، گفت : استان اصفهان ظرفیت‌های زیادی در عرصه صنایع کوچک و کارگاهی دارد به‌نحوی‌که ۲۲ درصد از طرح‌های اشتغال اجرایی شده در نیمه نخست سال جاری در این حوزه قرار دارد.

متین پور ، دامپروری و صنایع‌دستی را با سهم ۲۱ و ۱۰ درصدی از طرح‌های اشتغال مددجویی ، از دیگر حوزه‌های پراقبال درزمینه کسب‌وکارهای خرد معرفی کرد و گفت : سرعت و بهره‌وری در دام‌پروری قابل‌قبول است و در عرصه صنایع‌دستی هم سابقه کهن و بافت گردشگری اصفهان به ایجاد رونق در کسب‌وکار مددجویان کمک کرده است.

وی با اشاره به خشک‌سالی چند سال اخیر در استان اصفهان و تاثیر آن بر اشتغال مددجویان ، گفت : کشاورزی در سال‌های گذشته سهم قابل‌توجهی از اشتغال ایجادشده این نهاد را در برمی‌گرفت اما اکنون با سهم سه‌درصدی در انتهای جدول مشاغل مددجویان قرار دارد.

انتهای پیام/م

سهم ۴۳ درصدی خدمات در اشتغال مددجویان اصفهانی

برچسب ها: کمیته امداد ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار