مشاور سابق وزیر امور خارجه گفت: رئیس جمهور آمریکا مطرح کرده که برای از بین بردن انقلاب و ایران تریلیون‌ها دلار هزینه کرده است.

آمریکا تمام توان خود را در راستای جلوگیری از پیشرفت انقلاب به کار گرفته استبه گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حسین شیخ‌الاسلام کارشناس امور بین‌الملل و مشاور سابق وزیر امور خارجه امروز شنبه 12 آبان ماه در نشست خبری شنبه‌های انقلاب با موضوع استکبارستیزی، اظهار کرد: در زمان پهلوی آمریکا یک ابرقدرت بود که انقلاب اسلامی آن را شکست داد، ولی این شکست در جهان دیده نشد.

وی افزود: حمایت کارتر رئیس جمهور آمریکا در دوره پهلوی و پس از آن از بختیار نشان می‌دهد که آمریکا تمام توان و انرژی خود را در راستای جلوگیری از پیروزی انقلاب اسلامی و نگه داشتن نظام شاهنشاهی صرف کرده است.

شیخ‌الاسلام درباره تلاش های آمریکا برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: آمریکا پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز تمام توان خود را برای سرنگونی انقلاب به کار گرفت ولی موفقیتی به دست نیاورد.

مشاور سابق وزیر امور خارجه در خصوص حضور 40 هزار مستشار آمریکایی در ایران قبل از انقلاب اظهار کرد: مستشاران آمریکایی در ایران فرماندهی می کردند و نفوذ آمریکا در ایران به حدی بود که شاه در امضای معاهدات بین المللی اختیاری از خود نداشت.

وی درباره جنایات آمریکا ادامه داد: آمریکا از اسرائیل پشتیبانی کرده و می کند و اسرائیل به موجب این پشتوانه جنایات خود را با کشورهای دیگر اعمال می‌کرد که پیروزی انقلاب اولین مانع بر این پیشروی بود.

این کارشناس بین‌الملل افزود: آن‌ها تا بیروت و لبنان پیش آمدند و همه مبارزان فلسطین را خلع سلاح کردند. نیروهای انگلیسی و فرانسوی برای پشتیبانی اسرائیل در جنگ با لبنان، وارد بیروت شدند.

وی با اشاره به سخنان امام که فرمودند باید اسرائیل را از بین ببرید تأکید کرد: ملت ایران با پیروزی انقلاب اسلامی، شاه را از میان برداشتند، چرا که شاه در ایران دو هزار و 500 سال ریشه داشت، ولی اسرائیل هیچ ریشه‌ای در ایران ندارد.

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه طبق گفته‌های امام که راه قدس از راه کربلا می گذرد، اذعان کرد: روشی که برای حفظ و بقای جمهوری اسلامی نیاز داریم حفظ راه قدس است.

این کارشناس بین‌الملل با اشاره به اینکه قبل از انقلاب کلیه توانایی‌ها و امکانات ایران فدای اهداف آمریکا می‌شد تصریح کرد: رئیس جمهور آمریکا علنی مطرح کرد که برای از بین بردن انقلاب و ایران تریلیون‌ها دلار هزینه کرده است.

شیخ‌الاسلام با اشاره به حمله آمریکا به طبس گفت: آمریکا با هدف استکباری خود و با حمله به طبس قصد داشت آنجا را لانه جاسوسی خود کند که با شکست مواجه شد.

این کارشناس بین‌الملل در خصوص راهپیمایی روز 13 آبان خاطر نشان کرد: در روز 13 آبان آمریکا قصد دارد با تحریم‌ها، این روز را به روز ذلت تبدیل کند، ولی ما با راهپیمایی خود این روز را به روز عزت تبدیل می‌کنیم.
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار