یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه اگزما یک بیماری پوستی التهابی است، گفت: با شروع فصل سرما به دلیل افزایش خشکی پوست و کاهش چربی آن، افراد بیش تر در معرض این بیماری قرار می گیرند.

افزایش ابتلا به اگزما در افراد دارای پوست خشک در فصل سرمابه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید شهدی متخصص پوست و مو، درباره بیماری پوستی اگزما گفت: اگزما یک بیماری التهابی است که ممکن است بر روی پوست قسمت های مختلف بدن از جمله صورت، سر، دست ها و گردن بروز پیدا کند.

وی شروع فصل سرما را در تشدید اگزما موثر دانست و اظهار کرد: با شروع فصل سرما به دلیل افزایش خشکی پوست و کاهش چربی آن، افراد بیش تر در معرض این بیماری قرار می گیرند.

شهدی با بابیان اینکه علت مشخص ابتلا به این بیماری مشخص نیست، عنوان کرد: اگزما دلیل مشخصی نداشته و می تواند حتی ژنتیکی بوده و از زمان تولد تا بزرگسالی همراه فرد باشد اما برخی عوامل بیرونی نیزمی تواند در بروز آن موثر باشد.

وی برخی از این عوامل را برشمرد و گفت: تماس با مواد شوینده، مواد شیمیایی و به طور کل مواد تحریک کننده شایع ترین علت اگزما است اما عوامل دیگری از جمله مشکلات عصبی، استرس، تغذیه، مصرف برخی داروها، مواد شیمیایی، رطوبت و آب و هوا می‌تواند موجب بروز این بیماری پوستی شود.

این متخصص پوست و مو اگزما را شامل دو دسته حاد و مزمن خواند و تصریح کرد: این التهاب پوستی اگر حاد باشد با علائمی همچون زخم و ترشح های آب دار همراه خواهد بود.

شهدی اضافه کرد: اگزمای مزمن نیز با التهاب شدید پوستی، قرمزی و ترک خوردگی های شدید پوست همراه است.

وی با بیان اینکه اولین درمان برای اگزما عدم تماس با عوامل تحریک کننده آن است، توضیح داد: در اولین قدم برای درمان این بیماری باید از عوامل ایجاد کننده و تحریک کننده آن دوری کرده و سپس با مراجعه به پزشک نسبت به درمان اقدام کرد.

شهدی همچنین چرب کردن و مرطوب نگه داشتن زخم های اگزما را نیز درمان خانگی و موقت برای این بیماری خواند.

وی تاکید کرد: با توجه به افزایش ابتلا به اگزما در فصل سرما، افرادی که پوست خشک دارند بیش تر از دیگران مستعد این بیماری بوده و برای پیشگیری از آن باید همواره پوست خود چرب و مرطوب نگه دارند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.