آمریکا با پیروزی انقلاب اسلامی، سفارت خود را به عنوان پایگاه و اتاق جنگی برای طراحی و اجرای توطئه‌های خویش علیه این انقلاب تبدیل کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، خلیل صالحی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران گفت: ۱۳ آبان ۱۳۴۲ تبعید حضرت امام خمینی (ره) در پی اعلام مخالفت ایشان با قانون استعماری کاپیتولاسیون، ۱۳ آبان ۱۳۵۷ شهادت جمع کثیری از دانش‏ آموزان و دانشجویان در مقابل دانشگاه تهران در زمان اوج ‏گیری انقلاب و دست آخر ۱۳ آبان ۱۳۵۸ تسخیر لانه جاسوسی (سفارت ایالات متحده در ایران) توسط دانشجویان پیرو خط امام است.

وی افزود: در میان این وقایع، واقعه سال ۵۸ با توجه به ابعاد و پیامد‌ها و همچنین گستره ملی- بین المللی آن از اهمیت و جایگاه ویژه ‏ای در تاریخ انقلاب اسلامی برخوردار شده است، به طوری که با گذشت قریب به ۴۰ سال از وقوع آن، پیامد‌ها و آثارش همچنان در صحنه سیاست داخلی و خارجی کشور، اثرگذار است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران با اشاره به سیاست‌های استعمارگرایانه آمریکا از بدو پیدایش این کشور تاکنون، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۵۷ استراتژی دو ستونی آمریکا در خاورمیانه را که از مدت ‏ها پیش بر پایه‏ قدرت اقتصادی عربستان سعودی و قدرت نظامی ایران برای حفظ منافع منطقه‏‌ای خود و مقابله با نفوذ شوروی بنا شده بود، با چالش جدی مواجه کرد.

صالحی افزود: آمریکا با پیروزی انقلاب اسلامی، سفارت خود را به عنوان پایگاه و اتاق جنگی برای طراحی و اجرای توطئه‌های خویش علیه این انقلاب تبدیل نمود، تا بتواند در پوشش دیپلماتیک برای شکست یا به انحراف کشاندن نظام نوپای ما سیاست‌های خصمانه اش را به مرکزیت سفارت خود به اجرا درآورد که با عنایات خداوند متعال و رهبری حکیمانه معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و هوشیاری و بصیرت مردم بویژه دانشجویان پیرو خط امام، تمام نقشه‌های شوم آنان با شکست مواجه شد.

وی گفت: پایان یافتن رابطه استعماری آمریکا علیه ملت ایران، روشن شدن ماهیت ننگین ایالات متحده برای عموم مردم، جلوگیری از ایجاد بحران و آشوب با تسخیر مرکز بحران آفرینی، بازگشت مردم به صحنه که با توطئه‌های دولت موقت خانه نشین شده بودند، شکست هیمنه جهانی آمریکا از مهمترین پیامد‌های این حرکت خودجوش مردمی در ۱۳ آبان سال ۵۸ بوده است.

وی افزود: این اقدام حماسی داشجویان ثابت کرد که این بظاهر ابرقدرت‌ها از درون پوچ و پوشالی اند و همچنین در آن روز  وحدت کلمه، معنا - تکیه بر قدرت ایمان، جلوه گر و قدرت مرجعیت و رهبری دینی بار دیگر تجربه شد.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر مازندران گفت: سیزدهم آبان به همه مستضعفان آموخت که می‌توانند چپاول گران را به زباله دان تاریخ بسپارند، سیزده آبان به مسلمانان آموخت که با درس گرفتن از بزرگ امر به معروف و نهی از منکر، حضرت سیدالشهداء (ع) و واقعه عظیم عاشورای ۶۱ هجری در معبد انسانیت، آزادنه و آگاهانه تنها در برابر الله به کرنش و سجود بنشینند و جز او، همه را طرد کنند.

واقعه سیزده آبان به دل‌های مؤمنان قوت بخشید و غروری مقدس و حماسه آفرین را در آنان زنده کرد و در سیزدهم آبان، مردم سرافراز ایران به همه پا برهنگان جهان نشان دادند که دیوار ستم، شکستنی است و منکر محکوم به فنا است.

انتهای پیام/ م

سفارت آمریکا پایگاهی برای آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار