مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب کرمانشاه از ۲۰ تا ۲۶ آبان اشاره کرد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، حجت الاسلام رحیم جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب کرمانشاه از ۲۰ تا ۲۶ آبان، گفت : حدود ۵۰۰ ناشر در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

وی شعار چهاردهمین نمایشگاه بزرگ کتاب کرمانشاه را "حال خوب خواندن" عنوان کرد و افزود : پیش بینی می‌شود حدود ۵۰۰ ناشر در این نمایشگاه حضور یافته و ۱۰۰ هزار عنوان کتاب ارائه شود.

وی تعداد غرفه‌های نمایشگاه کتاب سال گذشته استان را حدود ۶۰۰ غرفه اعلام کرد و گفت : در نمایشگاه امسال هم حدود همین تعداد غرفه را خواهیم داشت.

جعفری با اشاره به تخفیف در نظر گرفته شده برای خرید کتاب در این نمایشگاه گفت : تاکنون ۳۰ درصد تخفیف برای خرید از نمایشگاه در نظر گرفته شده که احتمال دارد این میزان بیشتر هم شود.

به گفته جعفری فروش بن کارت تخفیف نمایشگاه از چند روز پیش شروع شده و علاقمندان می‌توانند این بن کارت‌ها را تهیه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه به استقبال خوب مردم استان از نمایشگاه‌های کتاب دوره‌های قبل اشاره کرد و گفت : نمایشگاه کتاب کرمانشاه همواره با استقبال خوب مردم مواجه شده و فروش مناسبی هم داشته و به همین دلیل همه ساله مورد استقبال ناشرین قرار می‌گیرد و امیدواریم امسال هم ناشرین مطرح کشور فعالانه حضور یابند.

وی به تدارک برنامه‌های جنبی متعدد در زمان برپایی نمایشگاه اشاره کرد و گفت: نمایشگاه سال گذشته همزمان با وقوع زلزله بزرگ استان بود که به همین مناسبت و در زمان برپایی نمایشگاه که مصادف با سالگرد زلزله است، ویژه برنامه‌ای را خواهیم داشت.

جعفری برگزاری عصر شعر، رونمایی از کتاب‌های تازه چاپ شده، تجلیل از ناشرین، نویسندگان، کتابفروشی‌ها و چاپخانه‌های برتر و برگزاری کرسی‌های تلاوت را از دیگر برنامه‌های جنبی نمایشگاه بزرگ کتاب کرمانشاه عنوان کرد.

وی گفت: پنج غرفه ویژه نذر کتاب، رسانه ها، کاهش آسیب‌های اجتماعی، یار مهربان و پاسخ به سئوالات شرعی و اجتماعی را نیز در این نمایشگاه خواهیم داشت.

وی با اشاره به فراهم شدن شرایط حضور کتابفروشی‌های استان که نمایندگی انتشارات کشوری هستند در این نمایشگاه، گفت: همچنین این امکان فراهم شده تا افرادی که بن کارت دریافت کرده و در زمان برپایی نمایشگاه مورد استفاده قرار نگرفته، تا دو هفته پس از پایان نمایشگاه بتوانند با آن از کتابفروشی‌های سطح شهر خرید کنند که شرط آن اعلام آمادگی کتابفروشی است.

جعفری در ادامه از برپایی نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال همزمان با برپایی نمایشگاه کتاب خبر داد و گفت: با توجه به استقبال بالای مردم از نمایشگاه کتاب، امسال تصمیم گرفتیم نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال را نیز همزمان با آن برکزار کنیم تا مورد استقبال بیشتر مردم قرار بگیرد.

وی افزود: ۱۰ غرفه به نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال اختصاص یافته، البته ممکن است چندین شرکت در یک غرفه محصولات خود را عرضه کنند.

 

 

انتهای پیام/د

حضور  ۵۰۰ ناشر در نمایشگاه کتاب

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.