امام جمعه شهرستان مهران خبر داد؛

ارائه 54 میلیون غذا به زوار در ایام اربعین

امام جمعه شهرستان مهران از ارائه 54 میلیون غذا به زوار در ایام اربعین حسینی در مهران خبر داد.

ارائه 54 میلیون غذا به زوار در ایام اربعین

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ حجت الاسلام والمسلمین عبدالله امینی امام جمعه شهرستان مهران با اشاره به عظمت راهپیمایی اربعین حسینی، آن را یک بحث استراتژیک دانست و گفت :در این مدت بیش از 54 میلیون غذا به زائران اربعین در مهران ارائه شد.

وی  خدمت رسانی به زائران را وظیفه اصلی مرم و مسئولان دانست و تاکید کرد: مبحث اول اربعین مانور اقتدار آن است، زیرا در هیچ برهه‌ای از تاریخ این گونه جمعیتی در یک نقطه متمرکز نشده است.


وی افزود: کل جمعیتی که برای زیارت سیدالشهدا به کربلا می‌روند بنابر آمار رسمی اعلام شده چیزی در حدود سه برابر جمعیت شهر تهران، هفت برابر جمعیت کشور کویت و تقریبا به اندازه جمعیت عربستان است.

امام جمعه شهرستان مهران تاکید کرد: آمار رسمی سال گذشته جمعیتی را در حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون نفر اعلام می‌دارد اما طبق آمار غیر رسمی این تعداد تا ۳۵ _۴۰ میلیون نفر نیز پیش رفته است؛ لذا چنین حرکت عظیمی واقعا نمایش اقتدار ماست.

وی با اشاره به بعد اقتصادی اربعین اظهار کرد: اربعین نشانگر آن است که دشمنان نمی‌توانند از طریق فشار اقتصادی به ما آسیب برسانند؛ آمار های موثق حاکی از آن است که سال گذشته هر سه روز در اربعین ۲۰۰ میلیون و در کل ایام اربعین 54 میلیون وعده غذا داده شده است(صبحانه، ناهار و شام ) و این در حالی است که این آمار فقط مختص به استان‌های مرزی ما بوده است.

امینی افزود: این آمار به انضمام کشورها و سایر استان‌های کشور تا حدود یک میلیارد نیز پیش رفته که با این حساب می‌توان گفت فقط در ایام اربعین ما می‌توانیم مردم کشور چین را تغذیه کنیم که خود پتانسیلی باور نکردنی است و عملا تحریم‌های ناچیز دشمنان را بی‌اثر می‌کند.

انتهای پیام/ه

خدمت رسانی به زائران اربعین در ایلام

برچسب ها: محرم97 ، اربعین97
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.