رئیس پارک علم و فناوری یزد با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری یزد جزء ٣ پارک برتر کشور است گفت : بیش از ٧٠٠ شرکت نیز مورد حمایت این پارک قرار دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ؛ داریوش پور سراجیان رئیس پارک علم و فناوری یزد با اشاره به تاثیر حوزه‌ی علم و فناوری بر مبارزه با استکبار جهانی گفت: این مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری است و اگر بنای اقتصاد کشور را توسعه‌ی فناوری قرار دهیم اقتصاد کشور پویا شده و در برابر تحریم‌ها مقاوم خواهد بود.

پور سراجیان افزود: در حال حاضر ٢٦٠ شرکت در مجموعه پارک علم و فناوری یزد مستقر هستند و بیش از ٧٠٠ شرکت نیز مورد حمایت این پارک قرار دارند.

رئیس پارک علم و فناوری یزد ادامه داد: شرکت‌های مستقر در پارک واسطه‌ی خوبی بین دانشگاه و صنعت هستند و با ارتباطاتی که در این زمینه صورت می‌گیرد می‌توان کارگاه‌های آموزشی صنعتی را در دانشگاه‌ها و در مقابل کار آموزی‌های دانشگاه را در شرکت‌های صنعتی برگزار کرد.

وی گفت: در حال حاضر با توجه به وضعیت اقتصادی کشور بر روی افزایش کیفیت تولیدات داخلی متمرکز شدیم تا بتوانیم صد در صد از واردات مواد اولیه بی نیاز شویم.

پور سراجیان گفت: یک از اهداف ما  حمایت از ایده‌های استارت آپ است تا بتوانند محصولات خود را تجاری سازی کرده به تولید انبوه برسانند.

رئیس پارک علم و فناوری افزود: در شرکت‌های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری یزد اقدام‌های مناسبی در زمینه کاهش مصرف آب صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری یزد جزء ٣ پارک برتر کشور است افزود: در سال گذشته موفق به ٢٩٢ هزار و ٣٠٠ دلار صادرات محصولات فناوری شدیم که امسال این میزان تحت تاثیر تحریم‌ها قرار گرفته است.

انتهای پیام/ی

تلاش برای افزایش کیفیت تولیدات داخلی

برچسب ها: اخبارعلمی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.