یک مقام مسئول گفت: با توجه به ورود سامانه جدید بارشی از مرزهای غربی کشور، کشاورزان هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

هشدار هواشناسی به کشاورزان/کشاورزان نوار غربی برای کشت غلات تا فردا زمان دارندمسعود حقیقت مدیرکل شبکه پایش هواشناسی در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از بارش پراکنده باران در استان های شمالی خبر داد و گفت: طی امروز و فردا در سواحل خزر،گیلان و مازندران بارش پراکنده باران را خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه روز دوشنبه سامانه جدید بارشی وارد مرزهای غربی کشور می شود، افزود: روز دوشنبه  بارش ها ابتدا نوار غربی و اواخر وقت کل نیمه غربی کشور را فرار خواهد گرفت و به نظر می رسد که آخر هفته در بسیاری از مناطق غربی، شمال غرب و سواحل استان های مرکز و جنوب کشور بارش خواهیم داشت.

حقیقت در توصیه ای به کشاورزان گفت: باتوجه به آغاز بارش ها در استان های غربی کشور به کشاورزان مناطق معتدل و گرمسیری که تاکنون اقدام به کشت غلات به ویژه گندم نکردند، توصیه می شود که تا اواخر وقت فردا تنها برای کشت غلات زمان دارند.


بیشتر بخوانید: کشاورزان هشدارها را جدی بگیرند/ فراهم بودن شرایط برداشت شلتوک در استان های نوار ساحلی


مدیرکل شبکه پایش هواشناسی از بازگشت دمای اکثر مناطق کشور به شرایط قبل خبر داد و افزود: این درحالی است که در نوار شرقی کشور،هوا همچنان سرد خواهد بود.

وی ادامه داد: با توجه به اُفت دما در کوهپایه ها و دامنه های نوار شرقی کشور  از کشاورزان تقاضا داریم که تمامی ابزار آلات آبیاری تحت فشار خود در مزارع را جمع آوری کنند و همواره آب رادیاتور ماشین آلات در شب هنگام را تخلیه کنند تا باعث یخ زدگی نشود.

حقیقت در پایان در توصیه ای به دامداران بیان کرد: با توجه به سود بادهای احتمالی در شمال غرب و شرق کشور به دامداران توصیه می شود که مراقبت های لازم را به عمل آورند تا گوسفندها آسیب نبینند.

انتهای پیام/

دامداران  شمال غرب و شرق کشور مراقب سودبادهای احتمالی باشند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار