مشاور مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: برای سازگاری با کم آبی باید به فکر شناسایی ذخایر جدید آب آشامیدنی باشیم.

سازگاری با کم آبی نیازمند شناسایی منابع جدید آب آشامیدنیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، امید آزادی جو افزود: برای سازگار شدن با شرایط کم آبی، فقط کنترل منابع آب کنونی کافی نیست بلکه باید ذخایر و مناطق دارای ظرفیت آب آشامیدنی را شناسایی و از آلودگی محافظت کرد.

وی با اشاره به برنامه‌هایی که برای صیانت از منابع آب آشامیدنی تدوین شده است، بیان کرد: این برنامه‌ها با اولویت قرق چاه‌های آب آشامیدنی و بستن چاه‌های غیرمجاز در محدوده ۵۰۰ تا دو هزار متری این چاه‌ها، یکی از تکالیف وزارت نیرو برای تامین آب است.

مشاور مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر گفت: اکنون ۱۴۰ حلقه چاه آب آشامیدنی برای تامین آب شهری و روستایی در این استان فعال است که سالانه ۱۴ میلیون مترمکعب آب از آن‌ها برداشت می‌شود.

آزادی جو ادامه داد: در شهرستان دشتستان در حریم دو هزار متری چاه‌های آب آشامیدنی نزدیک به هزار حلقه چاه مجاز و غیر مجاز با مجموع تخلیه ۵۹ میلیون مترمکعب آب وجود دارد.

وی تصریح کرد: برای ساماندهی حریم چاه‌های آب آشامیدنی باید همه چاه‌های غیرمجاز پر، برداشت از چاه‌های مجاز تعدیل و الگوی کشت نیز به صورت کامل اجرا شود.

آزادی جو گفت: شناسایی مناطقی از آبخوان‌های آبرفتی و آهکی با توان تامین آب آشامیدنی و تعیین حدود محافظتی و قرق این ذخایر، به منظور جلوگیری از تجاوز به حریم آن‌ها و همچنین انجام عملیات آبخیزداری و تغذیه مصنوعی با هدف مدیریت بحران و پدافند غیرعامل در شرایط کم آبی در استان بوشهر ضروری است.

انتهای پیام/ک

ضرورت شناسایی منابع جدید آب آشامیدنی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.