مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: بیش از ۱۱ هزار تن حبوبات از مزارع خراسان شمالی برداشت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛  ،محمد تقی کاظمیان مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی با بیان این که امسال ۱۱ هزار و ۷۹۲ تن انواع حبوبات از مزارع این استان برداشت شده است ، گفت: این میزان حبوبات شامل نخود ، عدس ، انواع لوبیا قرمز ، باقلا و ماش بوده که از ۱۶ هزار و ۳۷۲ هکتار اراضی آبی و دیم خراسان شمالی برداشت شد.

وی افزود: عدس به میزان چهار هزار و ۴۱۹ تن با سطح زیر کشت هشت هزار و ۸۲۰ هکتار بیشترین تولید حبوبات خراسان شمالی را به خود اختصاص داده است.

کاظمیان بیان کرد: شهرستان شیروان در سطح ۶ هزار و ۶۸ هکتار و با تولید سه هزار و ۴۶۶ تن بیشترین تولید حبوبات خراسان شمالی را داشته و پس از آن بجنورد با تولید سه هزار و ۴۱۵ تن در سطح زیر کشت چهار هزار و ۶۳۳ هکتار رتبه دوم تولید حبوبات استان را دارد.

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی خراسان شمالی اظهار کرد: فاروج یک هزار و ۸۲۳ تن، مانه و سملقان یک هزار و ۱۷۵ تن، اسفراین یک هزار و ۵۵۰ تن، جاجرم ۲۱۲ تن و گرمه با تولید ۹۰ تن حبوبات، به ترتیب کمترین میزان تولید این اقلام را در استان داشته است.

کاظمیان گفت: به منظور افزایش درآمد ، ارقام جدید را مطابق با شرایط آب و هوایی خراسان شمالی کشت کنیم تا علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب شاهد کاهش هزینه های تولید حبوبات باشیم.

انتهای پیام / ب


کشت ۱۶ هزار و ۳۷۲ هکتار اراضی آبی و دیم در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.