اگرچه اعلام شده است که تحریم اینترنت ایران شدنی نیست اما برخی از کاربران فضای مجازی در حال دامن زدن به چنین شایعاتی هستند.

تحریم اینترنت، بلوف یا واقعیت؟! +فیلمبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اردیبهشت ماه سال جاری در اقدامی یک جانبه و بر خلاف قوانین بین المللی در فرمانی خروج  آمریکا از برجام را امضا کرد. او با امضا این بیانیه اعلام کرد تحریم ها علیه ایران از سرگرفته خواهد شد.

در چند وقت اخیر ذهن مخاطبان فضای مجازی با این سوال درگیر شده است که آیا با آغاز فاز دوم تحریم های آمریکا علیه ایران، استفاده از اینترنت برای کاربران ایرانی توسط این کشور تحریم خواهد شد یا خیر. پیش از این حسین فلاح‌جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی با تأکید بر این که اساساً امکان تحریم اینترنت وجود ندارد توضیح داده بود: اینترنت یک شبکه گسترده جهانی است و عملیاتی بودن اینکه اینترنت روی ایران بسته شود، از نظر فنی غیرممکن است.


بیشتر بخوانید: تحریم اینترنت ایران از نظر فنی غیرممکن است +فیلم


در فیلم زیر ابتدا توضیحات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره عملیاتی شدن این نوع تحریم را خواهید دید و در ادامه پاسخی به سوال آیا به لحاظ فنی عملیاتی شدن چنین تحریمی شدنی است یا نه را مشاهده خواهید کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۶ ۱۳ آبان ۱۳۹۷
کاش اینترنت قطع بشه برایم تو اینترانت خودمون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۱۲ آبان ۱۳۹۷
خدا کنه قطع نشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۱۲ آبان ۱۳۹۷
واتساپ برا من قطع شده برا شما چی؟
آخرین اخبار