الکساندر نواک اعلام کرد مسکو با وجود آغاز تحریم‌های جدید به دنبال سازوکار همکاری با ایران است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، الکساندر نواک -- وزیر انرژی روسیه -- به دنبال اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران، اعلام کرد مسکو با وجود آغاز تحریم های جدید به دنبال سازوکار همکاری با ایران است و به همکاری خود با تهران ادامه خواهد داد.

نوواک افزود: باید مکانیسمی برای همکاری در شرایط جدید بیابیم که امکان برای ادامه و توسعه همکاری با شرکای خود و کشور ایران را فراهم کند.

وی تصریح کرد: همکاری نفتی دو کشور به تهران امکان می دهد بخشی از درآمدهای نفتی خود را برای پرداخت بهای کالاهای روسی مصرف کند.

نوواک با بیان اینکه روابط بازرگانی تاریخی و سنتی با ایران داریم، اظهار کرد: ایران نیز به فناوری ها و خدمات روسیه نیاز دارد و روسیه به ایران برای احداث نیروگاه های برق حرارتی و خطوط آهن کمک و تجهیزات پیشرفته و محصولات کشاورزی به این کشور صادر می کند.

وزیر انرژی روسیه خاطرنشان کرد: مسکو و تهران امروز با تحریم های آمریکا مواجه هستند و مسکو هرگز تحریم های یکجانبه آمریکا را که بدون قطعنامه شورای امنیت علیه روسیه وضع شده است، نمی پذیرد و آن را اقدام غیرقانونی می داند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار