مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از اجرای شش پروژه آبی مهم و عظیم از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سطح این استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ اصغر سلیمان‌زاده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل عصر جمعه در بازدید از روند اجرایی شبکه پایاب سد خداآفرین در شمال استان اردبیل افزود: در حال حاضر پروژه‌های ملی بزرگی در این استان در حال اجرا است که طرح آبیاری و زهکشی خداآفرین یکی از این پروژه‌های مهم کشوری است.

وی با بیان اینکه این پروژه با تخصیص اعتبارات مناسب از محل صندوق توسعه ملی در حال تکمیل و بهره برداری است، یادآور شد: این پروژه که در دو استان اردبیل و آذربایجان شرقی عملیاتی شده ۱۴۴ کیلومتر طول داشته که از این میزان ۹۲ کیلومتر در این استان قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به انتقال آب از سد قیزقلعه سی به مرز استان اردبیل تاکید کرد که تمام ۹۲ کیلومتر شبکه شبکه پایاب خداآفرین در اردبیل خاکبرداری شده و از این رقم نیز ۸۸ کیلومتر لاینینگ و آماده بهره برداری شده است.

وی با تاکید بر اینکه چهار کیلومتر باقی مانده نیز تا پایان امسال تکمیل خواهد شد، بیان داشت: هم اکنون آب در کانال دو ناحیه عمرانی جاری و آماده برداشت بوده و ۱۵ هزار و ۵۰۰ هکتار از شبکه به نقطه بهره برداری رسیده است.

سلیمان‌زاده سد عمارات در گرمی را از دیگر پروژه‌های اجرایی با اعتبارات صندوق توسعه ملی عنوان کرد و یادآور شد: این پروژه بزرگترین سد استان بوده و روند اجرایی مطلوبی دارد، چنانچه هم اکنون چهار متر تا اتمام ارتفاع سد باقی مانده است.

وی سد تازه کند، سد احمد بیگلو، سد عنبران و بالهارود را از دیگر پروژه آبی استان برشمرد و متذکر شد: ساخت سد‌های تازه کند و احمد بیگلو به لحاظ فیزیکی به اتمام رسیده و هم اکنون روند فنی این دو پروژه در حال پیگیری است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل عنوان کرد: سد عنبران هم از محا اعتبارات صندوق توسعه ملی طی روز‌های اخیر آغاز شده و با تخصیص اعتبارات مناسب روند اجرایی آن تسریع خواهد شد.

به گفته وی سد بالهارود در شمال استان اردبیل نیز در برنامه‌های اجرایی این شرکت قرار داشته و در توسعه و بهره برداری آن تلاش می‌شود.

سلیمان زاده بازدید کمیسیون کشاورزی و آب مجلس شورای اسلامی و مدیرعامل شرکت منابع آب ایران طی هفته گذشته از این پروژه‌ها افزود: این بازدید‌ها به صورت مرتب انجام می‌شود و بی شک در تسریع روند کار و نیز تخصیص اعتبارات تاثیرگذار است.

 

انتهای پیام/پ

 پروژه های آبی در اردبیل 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.