بوته‌های خشکیده بیشه زار منطقه آسپاس اقلید همچنان در آتش می‌سوزد.

تلاش برای مهار خودسوزی بیشه زار منطقه آسپاس اقلیدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ چتر سیماب مدیرمنابع طبیعی وابخیزداری اقلید گفت: بوته‌های گیاهی خشکیده در بیشه زار منطقه آسپاس شهرستان اقلید دچار آتش سوزی شده و تلاش برای خاموش کردن آن ادامه دارد.

وی افزود: رخدادی طبیعی در منطقه آسپاس شهرستان اقلید در حال وقوع است که در پی آن بقایای گیاهی، خاک‌های پیت و بیشه زار‌های زیرقشری در زیر زمین دچار آتش سوزی شده است.

چترسیماب ادامه داد: هیچ اثری از آتش سوزی در سطح زمین رویت نشده و این آتش سوزی تنها در زیرزمین در حال وقوع است و تاکنون هیچگونه خسارتی به منابع طبیعی و پوشش گیاهی و جنگلی این منطقه وارد نشده و تنها دود ناشی از سوختن بقایای گیاهی از شکاف‌ها و روزنه‌های خاک به بیرون درز می‌کند.

وی با بیان اینکه در بخش‌هایی از منطقه آسپاس بیشه زار‌هایی وجود دارد که در سالیان گذشته خشک شده اند و بقایای گیاهی آن در زیر زمین مدفون است گفت: اکنون بر اثر افزایش درجه حرارت در اعماق حدود دو متری زمین دچار آتش سوزی شده است.

مدیرمنابع طبیعی وابخیزداری اقلید افزود: در سه روز گذشته که این رخداد در منطقه آسپاس به وقوع پیوسته تاکنون چندین مرحله پمپاژ آب از حفره‌های موجود به زیر زمین صورت گرفته، اما متاسفانه هنوز به طور کامل این رخداد مهار نشده و ممکن است با ترزیق خاک به زمین این منطقه بتوان این پدیده را کنترل کرد که این کار نیز در حال انجام است.

چترسیماب ادامه داد: این رخداد احتمالا تا سوختن کامل بقایای زیرزمینی گیاهی و یا بارندگی که ناشی از آن آب زیادی وارد حفره‌های زیرزمینی شود در این منطقه ادامه خواهد داشت.

آسپاس روستایی از توابع بخش سده شهرستان اقلید در استان فارس است.

شهرستان اقلید در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.
انتهای پیام/ر

تلاش برای خاموش کردن بیشه زارهای منطقه اقلید

برچسب ها: حوادث ، منابع طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار