مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان از آغاز برداشت زعفران از ۴۰هکتار اراضی زیرکشت این محصول خبرداد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حیدرعلی گل محمدی مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان سطح زیرکشت محصول زعفران در این شهرستان را 40 هکتار اعلام کرد و گفت: عملکرد این محصول به طور میانگین 8تا10 کیلوگرم در هکتار است.

وی افزود: سال گذشته از 30هکتار اراضی سطح کشت زعفران 250کیلوگرم از این محصول برداشت شد و پیش بینی می شود امسال بیش از 300کیلوگرم زعفران در شهرستان گلپایگان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی گلپایگان با اشاره به اینکه زعفران نیاز آبی کمی دارد گفت: در سال های اخیر کشاورزان زیادی به کشت این محصول در شهرستان گلپایگان روی آورده اند.یکی از تولیدکنندگان زعفران در شهرستان گلپایگان توانسته از هر هکتار بیش از 20کیلوگرم زعفران برداشت کند.

علیرضا سلطانی علت افزایش برداشت زعفران را استفاده از کود کمپوست و ماسه بیان کرد و گفت: با استفاده از کود مناسب و کشت زعفران در میان درختان باغ توانسته علاوه بر افزایش برداشت این محصول از 10به20 کیلوگرم در هر هکتار کیفیت زعفران تولیدی را نیز افزایش دهد و به عنوان تولید کننده نمونه زعفران در استان شناخته شود.

وی با بیان اینکه کشت زعفران در باغ و در فضای بین درختان موجب کاهش تبخیر آب و رطوبت می شود گفت: این امر باعث افزایش رشد پیاز زعفران میشود که در نتیجه قلم زعفران بزرگتر از حد معمول شده و کیفیت زعفران را افزایش می دهد.

 

انتهای پیام/م

 

برداشت زعفران در گلپایگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار