وزارت خارجه روسیه تاکید کرد این کشور هرگز مواد شیمیایی سمی موسوم به گاز اعصاب «نوویچوک» را که هم‌اکنون در غرب شایع شده، تولید و ذخیره نکرده است.

روسیه: ما هرگز گاز اعصاب نوویچوک را تولید و ذخیره‎سازی نکرده‌ایمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد این کشور هرگز مواد شیمیایی سمی را که در رسانه‌های غربی با نام «نوویچوک» شناخته می‌شود، تولید یا ذخیره‌سازی نکرده است و ادعای رسانه‌های غربی در این خصوص دروغ و شیطنت است.

این وزارت‌خانه در بیانیه‌ای که اواخر روز پنج شنبه (دیروز) در وب سایت خود منتشر کرد، با اشاره به تبلیغات اخیر رسانه‌های غربی درباره فعالیت‌های ادعایی روسیه در زمینه تولید یک ماده شیمیایی که دولت‌های غربی نوویچوک می‌نامند، خاطرنشان کرد از نظر مسکو این ادعا‌ها هیچ سندیتی ندارند.

در این بیانیه آمده است: «ما باید مجددا به کسانی که در پس تلاش‌ها ضد روسیه قرار دارند یادآوری کنیم که مسکو به تعهدات خود در خصوص تخریب تمامی ذخایر تسلیحات شیمیایی، تحت کنترل دقیق بین‌المللی و مطابق با کنوانسیون بین‌المللی منع جنگ‌افزار‌های شیمیایی (CWC) عمل کرده است. علاوه بر این، روسیه هرگز مواد شیمیایی سمی موسوم به گاز اعصاب نوویچوک را که هم اکنون در غرب شایع است، تولید و ذخیره نکرده است.»

مسکو اعلام کرد چنین کمپین‌های تبلیغاتی گمراه‌کننده‌ای با انتشار اخبار ساختگی، با هدف اصلی منحرف کردن اذهان عمومی از تولید مواد شیمیایی مانند گاز اعصاب نوویچوک در آزمایشگاه‌های کشور‌های غربی و صدور پروانه‌های مربوط به استفاده نظامی از اینگونه مواد شیمیایی سمی در کشور آمریکا، صورت گرفته است.

وزارت خارجه روسیه تاکید دارد این ادعا‌ها بر مبنای ارزیابی‌های نادرست مطرح شده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار