مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: ۱.۴ میلیون تن کالا در نیمه نخست امسال در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شد که نسبت به مدت مشابه پارسال دو درصد افزایش دارد.

تخلیه و بارگیری یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا در بندر بوشهربه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سیاوش ارجمندزاده افزود: در شش ماه نخست امسال، ۴۵ هزار و ۵۳۳ تی. یی. یو (واحد شمارش) کانتینر در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شده است.

وی ادامه داد: در این مدت بندر خارگ نیز شاهد تخلیه و بارگیری ۵۷ میلیون تن کالا بوده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر همچنین با اشاره به اینکه در نیمه نخست امسال، ۱۵،۶ میلیون تن کالا در عسلویه تخلیه و بارگیری شده است، تصریح کرد: بیش از ۹۸ درصد این کالا‌ها مربوط به بارگیری یعنی صادرات بوده است.

ارجمندزاده، با بیان اینکه بندر بوشهر در تخلیه و بارگیری کانتینر جایگاه دوم را بین بندر‌های کشور دارد، یادآور شد: با افتتاح اسکله و ترمینال کانتیتری مجتمع بندری نگین بوشهر ظرفیت تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر بوشهر بیش از دو برابر می‌شود.

وی اجرای مجتمع بندری نگین را یکی از طرح‌های مهم بندری بوشهر دانست و بیان کرد: این طرح به عنوان پس‌کرانه بندر بوشهر محسوب می‌شود و در ارائه خدمات بندری به فعالان اقتصادی و بازرگانان نقش تاثیرگذاری خواهد داشت.

طرح توسعه بندر بوشهر دی ۱۳۹۳ آغاز شده و شامل پایانه کانتینری، پایانه مواد فله مایع و پایانه چند منظوره است.

اکنون اسکله پایانه کانتینری این طرح آماده بهره برداری است.

انتهای پیام/ک

 یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن کالا در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.