مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان گفت: طرح کانون، مهارت، زندگی با هدف تقویت مهارت‌آموزی در مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، مهدی جمال مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان گفت: طرح کانون، مهارت و زندگی برای نخستین بار در کشور در همه مراکز فرهنگی هنری ثابت و سیار کانون در این استان آغاز شده و تا پایان خرداد ۹۸ اجرا می‌شود.

وی شعار این طرح را «خوب زندگی کردن، تمرین می‌خواهد» بیان کرد و افزود: این طرح در بیش از ۹۰ کلاس پایه دوم تا ششم ابتدایی در طول سال تحصیلی ۹۸-۹۷ اجرا می‌شود.

به گفته وی، هریک از مراکز فرهنگی‌هنری کانون در سراسر استان در طرح «کانون، مهارت، زندگی» با دو مدرسه دخترانه و دو مدرسه پسرانه ارتباط برقرار می‌کنند و حداقل دو روز در هفته دانش‌آموزان یک کلاس به همراه معلمان خود در مراکز حضور می‌یابند و در قالب فعالیت‌های فرهنگی و هنری مانند قصه‌گویی، نمایش، نقاشی و کاردستی با مهارت‌های زندگی آشنا می‌شوند.

جمال تصریح کرد: پس از بازخوردگیری و بررسی نتیجه، این طرح در تابستان سال آینده که زمان اوقات فراغت کودکان و نوجوانان است نیز با رویکرد‌های جدید ادامه خواهد یافت.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان سمنان، ایجاد خلاقیت و نوآوری و کسب مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش‌آموزان، انس با مطالعه و کتاب‌خوانی، لذت‌بخش کردن محیط یادگیری و استفاده از سبک‌های متنوع یادگیری با آموزش‌های غیرمستقیم را از اهداف اصلی این طرح عنوان کرد.

انتهای پیام / گ

جزئیات آغاز اجرای طرح کانون ، مهارت و زندگی در سمنان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.