نهاد غیر دولتی افغانستان موسوم به «گروه دادخواهی برای حفاظت از غیر نظامیان افغان» (CPAG) اعلام کرد در ماه اکتبر 2018 بیش از 270 غیر نظامی افغان کشته شده اند.

کشته شدن بیش از 270 غیر نظامی افغان در یک ماه گذشتهبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، نهاد غیر دولتی افغانستان موسوم به «گروه دادخواهی برای حفاظت از غیر نظامیان افغان» (CPAG) اعلام کرد در ماه اکتبر 2018 بیش از 270 غیر نظامی افغان کشته شده اند.

در گزارش گروه دادخواهی برای حفاظت از غیر نظامیان افغان  آمده است: درماه اکتبر 2018، در حملات مختلف مسلحانه و انفجارهای تروریستی، ۲۷۳ غیر نظامی افغان کشته و ۵۵۰ نفر دیگر زخمی شدند.

این گروه غیر دولتی افغان افزود: ولایت ننگرهار  با ۶۱ کشته و ۶۷ زخمی و ولایت هلمند با ۳۵ کشته و ۴۵ زخمی بیشترین تلفات را در ماه اکتبر داشته اند. 

در گزارش ماه سپتامبر گروه دادخواهی برای حفاظت از غیر نظامیان  افغان نیز آمده است که ۲۴۰ غیر نظامی کشته و 350 نفر دیگر زخمی شدند.

کمیسیون حقوق بشر افغانستان هم اخیرا اعلام کرده است که شمار کشته های غیر نظامیان افغان ناشی از جنگ و حملات تروریستی در این کشور در شش ماه اول سال 2018 در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است.

به اعتقاد بیشتر مردم و مسئولان افغانستان، حضور نظامی آمریکا از سال 2001 درافغانستان به بهانه مبارزه با تروریسم به همراه سایر کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، تاکنون هیچ دستاوردی جز کشتار هزاران غیر نظامی و تخریب زیر ساخت های افغانستان نداشته است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار