مدیر کل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان گفت:با توجه به آغاز موج بازگشت زائران از پیاده روی اربعین اکنون جاده‌های استان برای بازگشت زوار مهیا است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،علی خانقایی رئیس کمیته حمل و نقل ستاد اربعین استان سیستان وبلوچستان گفت:با پایان یافتن مراسم اربعین حسینی (ع)، بازگشت زوار از مرز‌های غربی کشور آغاز شده است که این امر سبب افزایش ترافیک در محور‌های مواصلاتی خواهد شد از هموطنان عزیز درخواست می‌شود با احتیاط بیشتری و با در نظر گرفتن کامل قوانین و مقررات نسبت به تردد در جاده‌ها اقدام کنند.
 
خانقایی افزود: از ۱۵ شهریور ماه سال جاری مقارن با ۲۵ ذی الحجه تا کنون، با ۱۷ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال قبل، تعداد ۶۳ هزار و ۷۷۱ نفر زائر پاکستانی از طریق پایانه مرزی میرجاوه وارد کشور شده اند حدودا نیمی از این افراد به صورت پیاده وارد شده بودند که توسط ۷۲۷ دستگاه اتوبوس ایرانی به سمت مقاصد مورد نظر راهی شدند.
 
تعداد ۱۰۳ نفر زائر افغانستانی از طریق مرز میلک وارد کشور شده و توسط ۴ دستگاه اتوبوس ایرانی به عراق سفر کرده اند.
 
خانقائی ادامه داد: با در نظر گرفتن تعداد ۴ هزار و ۴۲ نفر از هموطنانمان که توسط ۹۸ دستگاه اتوبوس به عراق اعزام شده اند، تعداد کل زائرینی که توسط حمل و نقل عمومی مسافری جاده‌ای از استان جهت شرکت در مراسم گردهمایی بزرگ اربعین به سمت عراق رفته اند برابر با ۶۷ هزار و ۹۱۶ نفر است.
 
وی با اشاره به اهمیت تأمین امکانات رفاهی و ایمنی تردد برای بازگشت زوار، ادامه داد: اقداماتی نظیر استقرار گشت‌های راهداری، امداد خودرو و اورژانس جاده‌ای در طول مسیر تردد، تا زمان بازگشت زائرین پاکستانی به کشورشان از طریق پایانه مرزی میرجاوه کماکان ادامه خواهد داشت.
 
انتهای پیام/ی
 

بازگشت زائران اربعین حسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار