معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان گفت : رتبه‌های جذب اعتبار در شهرضا مناسب نیست ، به دلیل این‌که نگاه مدیران نگاه کارمندی است و مسؤولیت‌پذیر نیستیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدعلی شجاعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان شهرضا که با هدف رفع موانع اشتغال و سرمایه‌گذاری در این شهرستان برگزار شد ، با بیان این‌که باید همواره به دنبال پیشرفت و ارتقای جایگاه کشور، استان و شهرستان خود باشیم ، اظهار داشت : مدیران باید با دلسوزی و تلاش بیشتری به مردم خدمت کنند، اختلاف و تفرقه مهمترین مانع پیشرفت است، هرکس باید در جایگاه خود، بدون توجه به جناح‌بندی‌های سیاسی برای پیشرفت کشور تلاش کند.

وی با بیان این‌که باید کاری کرد تا آیندگان به وجودمان افتخار کنند ، افزود : مقابله با تحریم‌ها انگیزه مناسبی برای توجه به تولید و توان داخلی نیست ، زیرا با پایان تحریم‌ها باز هم اقتصاد نفتی و کم‌کاری بر همه بخش‌ها غلبه می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با تأکید بر این‌که بی‌برنامگی در یک دهه گذشته، کشاورزان استان اصفهان را با چالش جدی مواجه کرده است، گفت: باید انگیزه مدیران برای بهبود اوضاع بیشتر شود، کاهش جمعیت روستایی استان اصفهان ، ناشی از اجرای نامتوازن توسعه بوده است.

شجاعی با اشاره به این‌که مهاجرت از روستا به شهر یکی از مشکلات استان اصفهان است ، بیان کرد : توسعه نامتوازن امکانات سبب نارضایتی در بین مردم شده است ، باید امکانات را به داخل روستاها ببریم و اجازه ندهیم نیروی کار فعال در روستاها به جمعیت مصرف کننده شهری تبدیل شود.

وی با اشاره به تدوین طرح توسعه پایدار اشتغال استان اصفهان ، تصریح کرد : این طرح برای هر شهرستان و با توجه به مزیت‌های آن تدوین شده است ، در این طرح اشتغال 2 هزار نفر در شهرضا پیش‌بینی شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با بیان این‌که هیچ چیزی نمی‌تواند توجیه مناسبی برای کم‌کاری در خدمت‌رسانی به مردم باشد، تصریح کرد: شرایط امروز کشور را در سال‌های گذشته بارها رهبر معظم انقلاب با اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی هشدار داده بودند.

شجاعی با بیان این‌که با توجه به تمام نابسامانی‌ها دولت برای همه اقشار مختلف تسهیلات ارائه داده است ، تأکید کرد : رتبه‌های جذب اعتبار در شهرضا مناسب نیست و این یعنی حال شهرضا خوب نیست به دلیل این‌که نگاه مدیران نگاه کارمندی است و مسؤولیت‌پذیر نیستیم.

وی با بیان این‌که شبکه بانکی حال شهرضا را بد کرده است ، گفت: در مدت 15 روز آینده بانک‌های تسهیلات‌دهنده باید در پرداخت تسهیلات رفع موانع کنند و رؤسای بانک‌ها تسهیلات را جذب کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان با تأکید بر این‌که یک صنعتگر باید به کارگر و تولید خود مشغول شود نه رفع موانع تسهیلات، افزود: زمانی که یک واحد تولیدی تعطیل می‌شود کارگران آن بر سر حاکمیت و دولت سربار می‌شوند.

شجاعی با بیان این‌که نبود مسؤولیت‌پذیری واحدهای تولیدی را با تعطیلی روبه‌رو کرده است ، اذعان کرد : بانک‌ها باید بر اساس قوانین و مقررات عمل کنند اما باید تلاش کنند مشکلات و موانع تسهیلات را رفع کنند، افرادی که برای جذب تسهیلات همراهی نمی‌کنند جایی برای مدیریت در شهرضا ندارند.

وی با اشاره به شهرک صنعتی رازی شهرضا ، اظهار داشت : با توجه به این‌که این شهرک شیمیایی است باید آتش‌نشانی آن بر اساس مواد شیمیایی این شهرک تجهیز شود ، ایمنی شهرک رازی باید از درجه بالایی برخوردار شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این‌که اصناف و بازاریان با توجه به وضعیت بازار دولت و حاکمیت را همراهی کردند ، افزود : محلی برای نمایش کالاها و خدمات شهرستان شهرضا باید اختصاص پیدا کند.

شجاعی با اشاره به افزایش فروشگاه‌های زنجیره‌ای در شهرستان شهرضا ، گفت : ایجاد فروشگاه‌های زنجیره‌ای برای هر شهری لازم است اما باید توسط خود اصناف و کسبه شهرضا ایجاد شود.

وی با تأکید بر این‌که در راستای افزایش درآمد و کسب ثروت ظرفیت‌های شهرستان شهرضا باید شناسایی شود ، ادامه داد : مدیران شهرستان شهرضا باید تمام سعی خود را در زمینه رفع موانع کسب و کار و از میان بردن بوروکراسی اداری به کار ببندند به نوعی که زمان صدور مجوز و فرآیندهای اداری برای مشاغل در بخش‌های مختلف اقتصادی به حداقل برسد.

انتهای پیام/م

اشتغال 2 هزار نفر در شهرضا در طرح توسعه اشتغال

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.