همزمان با ایام دهه پایانی ماه صفر، طرح ملی «رحمه للعالمین» در شب رحلت پیامبر اکرم (ص) در سراسر کشور و ۵۰ محفل قرآنی در مواکب منتهی به مشهدالرضا (ع) برگزار می‌شود.

برگزاری طرح ملی «رحمه للعالمین» و ۵۰ محفل قرآنی در موکب‌های منتهی به مشهدحجت‌الاسلام سید مسعود میریان مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ گفت: به همت مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی طرح ملی «رحمه للعالمین» در شب رحلت پیامبر اکرم (ص) همزمان با حرم مطهر رضوی در ۵ هزار مسجد سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: این طرح علاوه بر مساجد سراسر کشور و حرم مطهر رضوی در حرم حضرت فاطمه معصومه (س)، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، حرم مطهر احمد بن موسی (ع) و مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد و سوره مبارکه محمد (ص) به صورت همخوانی قرائت می‌شود.

میریان با بیان اینکه این چهارمین مراسم همخوانی قرآن کریم است که مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی برگزار می‌کند گفت: تمسک به قرآن کریم به عنوان میراث نبوی و محور وحدت، ترویج همخوانی قرآن کریم در مساجد و اماکن متبرکه، ترویج سنت حسنه اهدای ثواب قرائت قرآن، استفاده از ظرفیت مساجد و اماکن متبرکه جهت ایجاد کانون‌های قرآن از اهداف برگزاری این طرح ملی است.


۵۰ محفل قرآنی در موکب‌های منتهی به مشهدالرضا (ع)


مدیر مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه این محفل برای نخستین بار در موکب‌های منتهی به مشهد مقدس برگزار می‌شود افزود: قاریان مطرح ملی و استانی در قالب اجرای فردی و یا محافل قرآنی خانگی، به تلاوت قرآن کریم می‌پردازند.

وی تصریح کرد: این مرکز همچنین با اعزام ۱۳۰ مربی مهدالرضا (ع) به مجتمع‌های بین راهی و موکب‌های منتهی به شهر مقدس مشهد به زائران پیاده کودک و خردسال در زمانی که والدین آن‌ها در حال استراحت هستند، خدمت رسانی می‌کند.

میریان گفت: محفل قرآنی برای نخستین بار و کارگاه مهدالرضا (ع) برای دومین سال است که در موکب‌ها و مجتمع‌های بین راهی برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام// ز.م
 

برنامه های مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی برای دهه پایانی ماه صفر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.