حجت‎الاسلام نجفی از راه اندازی کانال همیار حفظ قرآن کریم در پیام رسان های ایتا ،سروش و تلگرام خبر داد.

 به گزارشگروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛حجت‎الاسلام نجفی،فعال قرآنی گفت:کانال همیار حفظ قرآن کریم به دنبال ارائه تمام نیازمندی‎های علمی و تربیتی و فرهنگ‎سازی در زمینه حفظ قرآن در فضای مجازی است.

وی افزود: کانال همیار حفظ قرآن کریم در پیام رسان تلگرام و ایتا راه اندازی شده است که در آن سه فهرست اصول حفظ، کلاس داری و فرهنگسازی قرآنی وجود دارد؛ در این فهرست ها تمام اصولی که یک حافظ و یا والدین و مربیان برای کلاس داری، نمره دهی، داوری، و روش حفظ و مرور و... دارند درج می شود.

این فعال قرآنی اظهارکرد: در حقیقت این فرایند یک دوره کامل تربیت مربی است که فایل های صوتی که در زمینه نحوه کلاس داری و آموزش حفظ در آن بارگذاری شده است؛ در این فایل ها نحوه کلاس داری در زمینه خردسال و بزرگسال و برنامه دهی به حفاظ در ایام مناسبت های ملی و دینی بیان می شود.

حجت‎الاسلام نجفی گفت: یک فهرست مقالات نیز در این کانال وجود دارد که مباحث مرتبط به نیازمندی های حفظ قرآن در آن درج شده است که از آن جمله می توان به نحوه فعالیت یک حافظ پس از ازدواج، چگونگی حفظ در ایام تحصیل و تعطیل و فعالیت های شغلی و اجتماعی بیان شده است.

مدیر این کانال حفظ قرآن بیان کرد: یک سری کانال ها مرتبط با حفظ نیز در این کانال وجود دارد و به طور کلی هیچ چیزی نیست که یک حافظ به آن نیاز داشته باشد و در این کانال وجود نداشته باشد.

حجت‎الاسلام نجفی اظهارکرد: در کنار آن یک گروه حفظ داریم که از ۸ صبح تا ۱۰ شب به سوالات کاربران و علاقه مندان به حفظ پاسخ می دهیم؛ به عنوان مثال ممکن است کاربران در خصوص تربیت قرآنی فرزندان خود و... سوالاتی داشته باشد که در این کانال به آنها به شکل آنلاین پاسخ داده می شود.

این فعال قرآنی گفت: از ابتدای ماه ربیع کار پرسش محفوظات کاربران توسط اساتید جهادی شروع شده و نیز برای حافظان پس از احراز هویت متقاضیان،هم مباحثه تعیین خواهیم کرد.

وی بیان کرد: آدرس کانال همیار حفظ در فضای پیام رسان تلگرام، https://t.me/hefzqurannajafi و در پیام رسان ایتا نیز https://eitaa.com/hefzqurannajafi و در پیام رسان سروش نیز با همین لینک خواهد بود.

انتهای پیام/ش

آموزش حفظ قرآن در فضای مجازی

برچسب ها: قرآن ، فضای مجازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار