عضو هیأت علمی دانشگاه کاشان از موفقیت تیم تحقیقاتی این دانشگاه در تهیه کِرِم زالو خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سعید معصوم عضو هیأت علمی دانشگاه کاشان  اظهار داشت: استفاده از روغن زالو باعث افزایش گردش خون و خون‌رسانی در برخی اندام‌های بدن مانند عضلات می‌شود.

وی ضمن بیان این که یکی از فراورده‌های زالو، روغن زالو است، بیان کرد: در طب سنتی از این روغن جهت افزایش رشد و حجم موضعی عضلات استفاده می‌شد که امروزه اثرات شگفت‌انگیز آن شناخته شده و می‌تواند جایگزین مناسبی برای کرم‌های شیمیایی، بوتاکس‌ها و یا جراحی‌های همراه با عوارض ناخوشایند باشد.

عضو هیأت علمی دانشگاه کاشان خاطرنشان کرد: روغن زالو از طریق پوست و با ماساژ دادن جذب بدن شده و با حذف سلول‌های مرده بدن، سبب جایگزینی سلول‌های زنده با سلول‌های مرده می‌شود و به واسطه فرایند کلاژن‌سازی از پیری زودرس جلوگیری می‌کند.

وی افزود: با توجه به ویژگی‌های ممتاز روغن زالو، تیم تحقیقاتی دانشگاه کاشان درصدد تدوین استاندارد برای روغن زالو و استحصال روغن با کیفیت از زالو و ساخت و تولید بهینه محصولات آرایشی و بهداشتی با محوریت روغن زالو هستند.

معصوم با بیان این که ساخت محصول اولیه کرم زالو صورت پذیرفته است و تحقیقات میدانی در حال انجام است و تاکنون نتایج رضایت بخشی حاصل شده است، اظهار امیدواری کرد این محصول با کیفیت داخلی بتواند جایگزین مناسبی برای محصولات مشابه خارجی باشد و بتوان در راستای تولید ملی و کارآفرینی گام موثری برداشت .

 

انتهای پیام/م

ساخت كِرِم آرايشی بهداشتی زالودردانشگاه کاشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.