وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه از سفر ۳۲ میلیون گردشگر به این کشور در ۹ ماه نخست سال جاری میلادی خبر داد.

بازدید ۳۲ میلیون گردشگر خارجی از ترکیه طی ۹ ماه/ گردشگران روس بیشترین سفر به این کشور را داشته‌اندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ینی شفق، وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه اعلام کرد شمار گردشگران خارجی که در 9 ماه نخست سال جاری میلادی به این کشور سفر کرده‌اند، به 32 میلیون نفر می‌رسد.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است شمار گردشگران در مدت زمان مذکور در مقایسه با همین مدت در سال گذشته، 22/8% رشد داشته است.

طبق برآورد وزارت گردشگری ترکیه، گردشگران روس با تعداد 5 میلیون و 120 هزار و 599 نفر، در صدر فهرست بازدیدکنندگان از ترکیه قرار دارند. همچنین آلمان با داشتن 3 میلیون و 566 هزار گردشگری که ترکیه را برای سفر انتخاب کردند، در رتبه دوم قرار دارد. انگلیس نیز با کسب رتبه سوم در 9 ماه نخست سال جاری میلادی، یک میلیون و 894 هزار 87 گردشگر به ترکیه فرستاده است.

پیشتر در آماری که از سوی مسئولان ترکیه در خصوص شمار گردشگران خارجی که در شش ماه نخست سال جاری میلادی از این کشور بازدید کرده بودند، منتشر شده بود، گردشگران ایرانی با آمار یک میلیون و 159 هزار و 402 نفر، رتبه سوم را پس از روسیه و آلمان در اختیار داشتند.

همچنین شمار گردشگرانی که تنها در ماه سپتامبر سال جاری از ترکیه بازدید کرده‌اند، به 4 میلیون و 792 هزار و 818 گردشگر می رسد که در مقایسه با سپتامبر سال گذشته میلادی، 17/57 درصد رشد داشته است.

طبق آمار وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه، 33/47 درصد از گردشگرانی که به ترکیه می روند، از آنتالیا و حدود 31/78 درصد از استانبول بازدید کرده‌اند. همچنین 9/14 درصد از گردشگران خارجی از ادرنه، 7/68 درصد از شهر «موغله» ( در جنوب غربی ترکیه) و 5/96 درصد از شهر «آرتوین» دیدن کرده‌اند.

در آمار وزارت گردشگری ترکیه آمده است تنها در ماه سپتامبر، یک میلیون و 899 هزار گردشگر از آنتالیا و یک میلیون و 235 هزار و 301 گردشگر از استانبول بازدید کرده‌اند.

طبق این آمار، درآمدی که ترکیه در 9 ماه نخست سال جاری از صنعت گردشگری به دست آورده است، به 22 میلیارد دلار می رسد. 

انتهای پیام/

برچسب ها: ترکیه ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار