مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان همدان گفت: جمعیت هلال احمر استان همدان از ۲۱ مهرماه تا امروز ۱۷ هزار ۲۱۴ نفر از زائران اربعین را اسکان داده است.

اسکان 18 هزار نفر در طرح امدادرسانی به زائران اربعین حسینیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مقصود شعبانی مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان همدان با اشاره به خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی گفت: اربعین امسال نجاتگران هلال احمر استان تمام توان خود را به کار گرفته‌اند تا مبادا زائری در محور‌های مواصلاتی استان با مشکل مواجه شود.

وی با اشاره به استقرار ۱۲ پایگاه ثابت و ۳ پایگاه موقت در محور‌های مواصلاتی استان همدان گفت: ۶۰ نفر نجاتگر از ابتدای طرح تاکنون در پایگاه‌های مذکور مشغول امدادرسانی به زائران هستند.

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان همدان بیان کرد: تعدادی آمبولانس با ۳ سرنشین نجاتگر نیز به صورت سیار در جاده‌های استان مشغول گشت‌زنی هستند تا اگر خودروی زائران به مشکل برخورد به آن‌ها کمک‌رسانی شود.

شعبانی تصریح کرد: تعداد ۴۷ دستگاه آمبولانس با ۴ خودروی نجات مجهز به دستگاه هیدرولیک در مقابل پایگاه‌های ثابت و موقت مستقر هستند تا در صورت بروز حادثه سریعاً خود را به محل مورد نظر برسانند.

وی ادامه داد: از ۲۱ مهرماه تاکنون ۲۲ مورد واژگونی، ۷ مورد تصادف در محور‌های مواصلاتی استان به وقوع پیوسته که در این حوادث ۳۳ نفر مصدوم شده‌اند و از این تعداد ۷ نفر به صورت سرپایی درمان شده‌اند و ۲۶ نفر به مراکز درمانی انتقال یافته‌اند.

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان همدان با ابراز خرسندی از اینکه متوسط زمان حضور نجاتگران در محل حادثه به کمتر از ۱۰ دقیقه رسیده است، گفت: در حاضر میانگین حضور نجاتگران ۸ دقیقه و یک ثانیه است که ما درصددیم با ایجاد آمادگی و افزایش توان عملیاتی آنها، این زمان را به حدود ۵ دقیقه کاهش دهیم.

شعبانی بیان کرد: میدان کربلا، میدان شهر جورقان و گلوگاه اسدآباد محل حضور پست‌های موقت است و تعداد سه دستگاه آمبولانس و یک دستگاه کامیون تریلر و یک تیم ۶ نفره درمان اضطراری به کشور عراق و یک دستگاه آمبولانس نیز به مرز اعزام شدند تا در خدمت زائران باشند.

وی گفت: ۶۰ نفر از نجاتگران که دوره کمک‌های اولیه را گذرانده‌اند در ۳۰ موکب مستقر شدند تا در صورت نیاز به زائران امدادرسانی کنند.

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان همدان  با اشاره به اینکه ۴۲ حادثه در طول این مدت رخ داده است ادامه داد: از ابتدای طرح تا کنون ۲۶ هزار و ۵۲۹ تخته پتو بین زائران اربعین توزیع شده است.

انتهای پیام/ص.ف

امداد رسانی به زائران اربعین در همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار