کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان از ناپایداری جوی و دریایی قابل توجه در استان به صورت وزش باد نسبتا شدید و گردوخاک و مواج شدن دریاخبر داد.

مرضیه سی سی پر کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بندرعباس ،گفت:امروز شاهد ناپایداری جوی و دریایی قابل توجه در برخی نقاط استان از جمله مناطق شرقی و مرکزی استان و مناطق دریایی تنگه هرمز خواهیم بود که این ناپایداری‌ها به صورت وزش باد نسبتا شدید و گردوخاک و مواج شدن دریا پیش بینی می‌شود.

وی افزود:با توجه به تاثیر زبانه‌های سامانه پرفشار در مناطقی، چون بندرعباس، میناب رودان و همچنین جزایر از جمله قشم، هرمز، لارک، تنب بزرگ و کوچک ابوموسی شاهد وزش باد نسبتا شدید شمال شرقی خواهیم بود که سبب گردوخاک و کاهش میدان دید افقی و مواج شدن دریا خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت:سرعت وزش باد امروز (در ساعات صبح تا ظهر) در مناطق دریایی تنگه هرمز به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع موج در تنگه هرمز به بیش از ۱۵۰ سانتیمتر نیز خواهد رسید که سبب نامساعد شدن شرایط دریا خواهد شد.

مرضیه سی سی پور افزود:با توجه به وزش تندباد توصیه می‌شود جدا از تردد‌های دریایی خودداری شود و تمهیدات لازم در بنادر استان صورت گیرد.

وی گفت:این سامانه در استان ماندگار خواهد بود و از سه شنبه هفته آینده تضعیف خواهد شد.

انتهای پیام/ف

پیش بینی وضعیت جوی و دریایی استان هرمزگان ۱۰ آبان

برچسب ها: هواشناسی ، آب وهوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.