«بانک جهانى» در گزارش تازه خود اعلام کرد که افغانستان با انجام سلسله ای از اصلاحات، در میان کشورهای برتری که اقدامات لازم را براى بهبود محيط تجارى داشته اند جای گرفته است.

افغانستان در صدر فهرست کشورهايى که اقدامات لازم براى بهبود محيط تجارى داشته اندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «بانک جهانى» در گزارش تازه خود اعلام کرد که افغانستان با انجام سلسله ای از اصلاحات، در میان کشورهای برتری که اقدامات لازم را براى بهبود محيط تجارى داشته اند جای گرفته است.

در این گزارش آمده است: افغانستان با تطبيق يک سلسله اصلاحات در سال ٢٠١٧ در ميان آن عده از کشورهاى برتر شامل گرديده است که بهبود قابل ملاحظه ای را در راستاى فراهم آورى تسهيلات لازم برای انجام تجارت فراهم نموده است.

در گزارش بانک جهانی تاکید شده است که افغانستان از لحاظ آغاز تجارت جهانى، در جايگاه ٤٩ و در رده بندى حمايت از سرمايه گذاران کوچک در جايگاه ٢٦ قرار دارد.

این گزارش نشان مى دهد که افغانستان، با تطبيق اصلاحات در پنج شاخص در رده بندى جهانى انجام تجارت، به جايگاه ١٧٦ صعود نموده است.

این گزارش نوشته است: «با درنظرداشت پيشرفت ها به مقياس درجه، افغانستان جايگاه جهانى انجام تجارت خود را با افزايش ده امتياز از ٣٦،١٩ به ٤٧،٧٧ بهبود بخشیده است.»

به نوشته بانک جهانی، فراهم آورى تسهيلات درعرصه ­هاى دسترسى به قرضه، حمايت از سرمايه گذاران کوچک، پرداخت ماليات و حل ورشکستگى، از جمله اقدامات کليدى اصلاحاتى هستند که دولت افغانستان اخيرا عملى نموده است.

همچنین در گزارش بانک جهانی آمده است که در جريان سال گذشته، افغانستان با کاهش فيس اخذ جواز، زمينه آغاز تجارت را براى سرمايه گذاران تسهيل بخشيده است و در نتيجه اين اصلاحات، هزينه آغاز تجارت براى يک سرمايه گذار از ٨٢،٣ درصد به ٦،٤ درصد ميزان عايد سرانه ناخالص داخلى کاهش يافت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.