وزیر دفاع آمریکا در دیدار با وزیر دفاع کره جنوبی، ادعا کرد آمریکا از مردم این کشور در برابر هرگونه تهدید از جانب کره شمالی حمایت می‌کند.

متیس: از مردم کره جنوبی در برابر هرگونه تهدید از جانب کره شمالی حمایت کنیم!به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی ای پی تی ان، جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا بر حمایت از کره جنوبی تاکید کرد.

متیس در دیدار با جئونگ کیونگ -دو (Jeong Kyeong-doo) وزیر دفاع کره جنوبی در آرلینگتون در ویرجینیا گفت: «واضح است که تهدیدات کره شمالی، حداقل به گفته کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، به طور قابل توجهی کاهش یافته است، اما این قابلیت‌ها و این تهدیدات همچنان وجود دارند و به همین دلیل وزیر دفاع کره جنوبی و من در مورد جزئیات مربوط به افزایش همکاری‌ها با هم صحبت کردیم.»

متیس گفت: «هدف ما این است که اطمینان حاصل شود دیپلمات‌های ما از موضع قدرت سخن بگویند و همچنان از مردم کره جنوبی در برابر هرگونه تهدید از جانب شمال (کره شمالی) حمایت کنیم. ما بر همه جزئیات و بند‌ها کار می‌کنیم. سطح بسیار بالایی از اعتماد بین وزارت دفاع ما و وزارت دفاع کره جنوبی وجود دارد.»

وی افزود: «من فقط باید بگویم که ما یک اتحاد تاریخی با کره جنوبی داریم. ما مسئولیت‌هایی بسیار جدی برای محافظت از مردم کره جنوبی و آزادی‌های آن‌ها بر عهده گرفته ایم. شما در برخی موارد شنیده اید که ما قصد داریم رزمایش‌های خود را کاهش دهیم، اما می‌خواهیم به شما این اطمینان را بدهیم که ما این موضوع را بررسی خواهیم کرد. ما این ارزیابی را به همراه کارکنان خود و با توجه مشاوره‌های نظامی آن‌ها انجام خواهیم داد. ما به این ترتیب هیچکدام از قابلیت‌های خود را برای مقابله با تجاوزگری از دست نخواهیم داد.»

وزیر دفاع کره جنوبی هم گفت: «امروز ما پنجاهمین جلسه مشاوره امنیتی بین خود و جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا را برگزار کردیم. جلسه مشاوره امنیتی امسال از اهمیت بیشتری نسبت به جلسات پیشین برخوردار بود. اهمیت این جلسه نه تنها به خاطر پنجاهمین جلسه مشاوره امنیتی بین دو کشور است بلکه همچنین به این دلیل است که این جلسه در زمانی برگزار می‌شود که ما در مسیری قابل توجه و مهم در جهت خلع سلاح اتمی و ایجاد صلح دائمی در شبه جزیره کره قرار داریم.»

وی افزود: «تازه‌ترین رزمایش نظامی در مقیاس وسیع بین جمهوری کره جنوبی و آمریکا در ماه آوریل گذشته با تمرین‌های نظامی کلیدی و مهم برگزار شد. با این حال برای اینکه ما رزمایش‌هایی را که به حال تعلیق درآمده بود، جبران کنیم، در حال حاضر ما در کشورمان در حال انجام تمرین‌هایی نظامی تحت نظارت ناظران نظامی آمریکا هستیم.»

انتهای پیام/

تاکید ماتیس بر حمایت آمریکا از کره جنوبی در دیدار با وزیر دفاع این کشور

برچسب ها: آمریکا ، آسیا ، کره شمالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار