مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان اصفهان از پایان بازسازی ۱۰ترک گنبد مدرسه چهارباغ آخرین اثر با شکوه صفویه در شهر تاریخی اصفهان با پوشش نانویی خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، فریدون اللهیاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان اصفهان تعداد ترک های این اثر باشکوه صفوی را 12ترک برشمرد و گفت : روی کاشی های بازسازی شده گنبد با پوشش نانویی استحکام بخشی شده است.

وی افزود: بازسازی ۱۰ترک گنبد مدرسه چهارباغ سال 91 آغاز شد و اکنون بازسازی ترک 11گنبد این اثر تاریخی ارزشمند آغاز شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان اصفهان اعتبار اختصاص یافته برای بازسازی ترک یازدهم گنبد را بیش از دو میلیارد ریال بیان و پیش بینی کرد: تا پایان سال آینده بازسازی این بخش از گنبد هم پایان یابد.

اللهیاری ، مساحت گنبد تاریخی مسجد چهارباغ را 630مترمربع مزین به 150قطعه کاشی از نقوش اسلیمی و خطایی ذکر کرد وگفت : همچنین بازسازی تزئینات این گنبد شامل برچیدن کاشی ها ، استحکام بخشی گنبد  ونصب مجدد کاشی ها در دست اجراست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد : مدرسه چهارباغ که مدرسه سلطانی و مادرشاه نامیده می شود برای تدریس و تعلیم به طلاب علوم دینی با کاربری مدرسه علمیه و مسجد در دوره شاه سلطان حسین آخرین پادشاه صفوی ، با مساحت هشت هزارو 500 مترمربع در ضلع شرقی خیابان چهار باغ اصفهان بنا شده است.

این اثر ارزشمند صفویه  دی 1310 به شماره 116 در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است.

انتهای پیام/م

بازسازی گنبد مدرسه چهارباغ آخرین اثر با شکوه صفویه در شهر تاریخی اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.