معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان گفت: برای اجرای طرح‌های عمرانی باید از دانش و تخصص مشاوران متعهد بهره گیریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ علی اکبر اوسط مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان در هفتمین نشست شورای فنی استان گیلان گفت: باید با پیروی از دستورالعمل‌های ابلاغی و الگوپذیری از رویکرد گذشته، در مسیر اهداف تعیین شده فعال‌تر گام برداشته تا شاهد تاثیرگذاری بیشتری در این حوزه باشیم و دراین راستا باید  از دانش و تخصص مشاوران در اجرای طرح‌های عمرانی  بهره گیریم.

آموزش را یکی از مهمترین اولویت‌های کارگروه اعلام و با انتقاد از عدم توجه جدی به این امر مهم گفت: باید دستگاه‌های اجرایی استان در هر حوزه ای، آموزش‌های مرتبط را برگزار و افراد را ملزم به شرکت در این دوره‌ها کنند.

وی با اشاره به دستاورد‌های مطلوب شورای فنی افزود: باید از ظرفیت انجمن‌های صنفی و دانش مشاوران بیشترین بهره را گیریم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان به طرح‌های عمرانی ماده ۲۷ و چالش‌های اقتصادی موجود در این طرح‌ها اشاره کرد و گفت: استفاده از ظرفیت قانونی ماده ۲۷ امکان بهره گیری بیشتر از تبصره‌های قانونی موجود در بودجه را فراهم می‌کند.

اوسط مقدم خطاب به دستگاه‌های اجرایی خواستار استفاده از ظرفیت تبصره‌های قانونی بودجه برای تکمیل طرح‌هایی که سال‌های متمادی متوقف شده اند، شد و افزود: سازمان‌ها با بهره گیری از ظرفیت بند یک ماده ۹ قانون بودجه سال ۹۶ برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام را در دستور کار خود قرار دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با اشاره به اینکه نظارت و بازرسی خوبی در کارگروه انجام شد گفت: کارگروه بعد از اعلام گزارش‌ها به دستگاه‌ها، نظارت را بیشتر کرده تا نقایص مطرح شده رفع شود.

علی اوسط مقدم با اشاره به اجرای طرح‌ها با استفاده از شیوه‌ها و مصالح سنتی افزود: از مصالح سنتی به دلیل فراوانی و ارزانی استفاده می‌شود، اما نباید از تکنولوژی‌های روز غافل شد.

وی بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی، انجمن‌های صنفی و مشاورین تأکید و تصریح کرد: بهره گیری از ظرفیت مشاوران در اجرای کمی و کیفی پروژه‌ها تاثیرگذار است.

 

انتهای پیام/م.ع

باید از دانش و تخصص مشاوران در اجرای طرح‌های عمرانی بهره گیریم

برچسب ها: استانداری ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.