مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشور با بیان اینکه تا 5 سال آینده یک سوم جمعیت شاغلین بازنشسته می شوند، گفت: موضوع بیمه تکمیلی بازنشستگان در حال پیگیری است.

تا 5 سال آینده یک سوم جمعیت شاغلین بازنشسته می شوند/ بیمه تکمیلی بازنشستگان پیگیری می شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ جمشید تقی زاده در دهمین جلسه شورای هماهنگی دستگاه های اجرایی تابعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه حدود یک میلیون 400 هزار نفر بازنشسته وجود دارد ، گفت: تا یک سال و نیم آینده 550 هزار نفر نیز بر این تعداد اضافه می شود.

وی با بیان اینکه هر ماه 3 هزار و 250 میلیارد تومان  حقوق بازنشستگی به جامعه هدف خود پرداخت می کند تصریح کرد: میانگین سنی بازنشستگان 63 سال است.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشور با بیان اینکه تا 5 سال آینده یک سوم جمعیت شاغلین بازنشسته می شوند، تاکید کرد: جمعیت کارمندان به سرعت به سمت سالمندی در حال  حرکت است.

تقی زاده تصریح کرد: با توجه به حرکت جمعیت کارمندان به سمت سالمندی تا دیروز به فکر مدرسه سازی بودیم و از این به بعد باید به فکر خانه سالمندان باشیم.

وی با اشاره به اینکه آلزایمر یکی از مشکلاتی است که جمعیت بازنشسته با آن درگیر هستند، تصریح کرد: یکی از وظایف صندوق بازنشستگی پیشگری از این موضوع است.

تقی زاده با بیان اینکه حدود 700 هزار سالمند مبتلا به آلزایمر داریم، گفت: به عنوان دومین صندوق بازنشتگی دغدغه داریم تا از این موضوع پیشگیری کنیم.

 مدیر عامل صندوق بازنشتگی کشور گفت: در این زمینه تفاهم نامه ای بین دانشگاه علوم پزشکی ایران و صندوق بازنشستگی امضا شده است تا برنامه های مختلفی اجرا و از تجربه ها استفاده شود.

وی ادامه داد: در بخش درمانی نیز برنامه هایی داریم که از جمله آنها بیمه تکمیلی بازنشتگان می باشد که تا 10 روز آینده شاهد اقدامات در این زمینه خواهیم بود.

تقی زاده با اشاره به اینکه 95 و نیم درصد بازنشستگان حقوق زیر 3 میلیون تومان دریافت می کنند، گفت: 30 هزار میلیارد تومان برای همسان سازی حقوق بازنشستگان لازم داریم.

وی از راه اندازی سامانه ای برای مشاهده آخرین وضعیت شاغلین خبر داده و گفت: شاغلین می توانند آخرین وضعیت خود را در این سامانه مشاهده کنند.

وی افزود: اولویت صندوق در شرکت های زیر مجموعه استفاده از ظرفیت فرزندان بازنشستگان برای استخدام می باشد تا از این طریق حمایتی از بازنشتگان کرده باشیم.

انتهای پیام/ الف

میانگین سنی بازنشستگان  کشوری 63 سال است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.