معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت : صنعت مرغ باید در قالب یک مجموعه کامل شامل قیمت تمام شده، بسته‌بندی، صادرات و ... پیگیری شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حاتمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه سال‌هاست که به مشکلات صنعت مرغ رسیدگی نشده، گفت: تا صادرات نداشته باشیم، وضعیت صنعت مرغ همین است.

وی با بیان اینکه سال‌ها است که به مشکلات صنعت مرغداری در کشور رسیدگی نشده، اظهار کرد: صنعت مرغ باید در قالب یک مجموعه کامل شامل قیمت تمام شده، بسته‌بندی، صادرات و ... پیگیری شود.

وی یکی از راهکار‌های مهم برون رفت صنعت مرغ از این وضعیت را صادرات مرغ دانست و خاطرنشان کرد: ظرفیت تنظیم بازار داخل و حتی تامین بخشی از نیاز دیگر کشور‌ها را نیز داریم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه معتقد است، بسیاری از تکنولوژی‌ها و ظرفیت‌هایی که در صنعت مرغ ایران وجود دارد، در سایر کشور‌ها نیست.

حاتمی گفت : کشور ترکیه که اکنون صادرات قابل توجهی در زمینه مرغ دارد هم ظرفیت تولید و هم تکنولوژی کمتری نسبت به ایران دارد، اما توانسته گوی سبقت را در بازار‌های صادراتی از ایران برباید.

وی یکی دیگر از مشکلات صنعت مرغ در ایران را زنده‌فروشی مرغ دانست و تاکید کرد : این معضل صنعت مرغ را با چالش جدی مواجه کرده و باید با آن برخورد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه اشاره‌ای هم به مشکل تامین گاز واحد‌های مرغداری استان کرمانشاه داشت و افزود: برای اینکه روند کار تسریع شود، تعیین کردیم که مرغداری‌ها خودشان نسبت به تامین هزینه‌های گازرسانی اقدام کنند و سپس این هزینه از گازب‌های آن‌ها کم شود.

حاتمی اظهار کرد: با این روند در هفته چند واحد مرغداری تامین گاز خواهد شد، اما نیازمند همکاری بیشتر سایر دستگاه‌ها است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های خدمت‌رسان نیز هزینه‌ها و وظایف متعددی دارند و نمی‌توان بار زیادی به آن‌ها تحمیل کرد، یادآور شد: اگرچه هدف ما حمایت از تولید است، اما نباید به این بهانه شرکت‌های خدمات‌رسان را فشل کنیم.

 

 

انتهای پیام/د

زنده فروشی معضل صنعت مرغ را با چالش جدی مواجه کرده است

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، مرغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.