کارخانه سیمان نکا در برداشت‌های خود از منابع طبیعی تخلفی انجام نداده است.

احمدی رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان نکا در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، با بیان اینکه کارخانه سیمان نکا سال ۱۳۵۱ ساخته و سه سال بعد برای فعالیت مجوز برداشت از ۱۰۰ هکتار منابع طبیعی منطقه به این کارخانه داده شد، گفت: این کارخانه اکنون در محدوده واگذاری در حال برداشت است و مرتکب هیچ تخلفی نشده است.

وی افزود: کارشناسان اداره کل منابع طبیعی هرچند وقت از نحوه برداشت منابع طبیعی بازرسی می‌کنند، افزود: قطع درختانی که تصویرش در فضای مجازی منتشر شده ،مربوط به ۲۵ سال گذشته و در محدوده اجرای طرح است.

احمدی با بیان اینکه بر اساس قوانین هر گونه دخل و تصرفی در محدوده واگذاری شده قانونی است، گفت: شرط واگذاری ۵۰ سال گذشته با اکنون متفاوت شده و در حال حاضر هیچ منطقه‌ای از منابع طبیعی برای بهره برداری این کارخانه واگذار نمی‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان نکا افزود: محدوده ۱۰۰ هکتاری که کارخانه سیمان نکا مجاز به فعالیت در آن است با پایه بتنی مشخص شده و قابل دستکاری نیست.

احمدی با بیان اینکه هیچ نهاد بازرسی، نظارتی و دولتی تاکنون نسبت به برداشت‌های کارخانه سیمان نکا گزارش تخلف نداده ، گفت: این کارخانه سال گذشته جایزه سبز زیست محیطی کشور را دریافت کرده است.

انتهای پیام/ م

ادامه فعالیت کارخانه سیمان نکا بدون هیچ تخلفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.