رئیس اداره اموزش و پرورش عشایر آذربایجان غربی از توزیع اقلام، تجهیزات و کیت‌های آموزشی در ۱۳ منطقه آموزش و پرورش عشایری استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛رئیس اداره آموزش و پرورش عشایر استان آذربایجان غربی گفت: در راستای برقراری عدالت آموزشی آماده سازی کیفیت بخشی به امر آموزش و پرورش در مدارس عشایریدر سال تحصیلی ۹۸-۹۷ در ۱۳ منطقه مدارس عشایری استان وسایل و تجهیزات آموزش و فن آورانه توزیع خواهد شد.

نسرین پاکدوست افزود: با توجه به اینکه رویکرد اصلی فعالیت‌های کیفی – توصیفی و روش‌های نوین در مدارس عشایری و توجه به عدالت آموزشی در تمام مدارس استان مورد تاکید می‌باشد، باید در توزیع تجهیزات به مدارس عشایری مدارس استان نگاه ویژه داشت.

وی بیان کرد: در سال تحصیلی جاری ۱۰ درصد از مدارس ۱۳ منطقه عشایر استان به وسایل آموزشی و فن اورانه دریافت کردند.

وی گفت: این وسایل شامل کیت‌های علوم و ریاضی، یخچال، تلویزیون، لپ تاپ، ویدئو پروژکتور، هستند که ارزش ان‌ها بالغ بر چهار هزار و ۳۰۰ میلیون ریال است.

پاکدوست بیان کرد: یکی از اهداف آموزش و پرورش عشایر، ایجاد شرایط لازم و فراهم ساختن امکانات آموزش برای تحصیل کودکان بازمانده از تحصیل، بخصوص دانش آموزان دختر بعد از دوره ابتدایی است.

وی بیان کرد: مشکلاتی که در زندگی جامعه عشایری حاکم است موجب کاهش انگیزه تحصیلی در انان شده است.

پاکدوست گفت: این مشکلات باعث ترک تحصیل خصوصا در دوره راهنمایی است که با ایجاد برنامه‌های متناسب، باید امکاناتی به ایجاد کرد تا آموزش اثربخش داشته باشند.

۳۰ هزار و ۲۲۴ دانش اموز در مدارس عشایری استان آذربایجان غربی تحصیل می‌کنند که ۶۰۳ مدرسه پذیرای آنان هستند.

 

انتهای پیام/ی

توزیع اقلام آموزشی در مدارس عشایری آذربایجان غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.