معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان از ۱۲ پایگاه ثابت و 4 پایگاه موقت در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

استقرار ۱۲ پایگاه ثابت در محورهای مواصلاتی استان همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حمید عرفی یگانه، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان همدان به خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: اربعین امسال نجاتگران هلال احمر استان تمام توان خود را به کار گرفته‌اند تا مبادا زائری در محورهای مواصلاتی استان به مشکل بربخورد.

وی با اشاره به استقرار ۱۲ پایگاه ثابت و ۴ پایگاه موقت در محورهای مواصلاتی استان همدان افزود: ۲۷۳ نفر نجاتگر از ابتدای طرح تاکنون در پایگاه‌های مذکور مشغول امدادرسانی به زائران هستند.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان همدان بیان کرد: تعدادی آمبولانس با ۳ سرنشین نجاتگر نیز به صورت سیار در جاده‌های استان مشغول گشت‌زنی هستند تا اگر خودروی زائران به مشکل برخورد به آنها کمک‌رسانی شود.

وی تصریح کرد: تعداد ۴۷ دستگاه آمبولانس با ۴ خودروی نجات مجهز به دستگاه هیدرولیک در مقابل پایگاه‌های ثابت و موقت مستقر هستند تا در صورت بروز حادثه سریعاً خود را به محل مورد نظر برسانند.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان همدان ادامه داد: از ۲۱ مهرماه تاکنون ۲۲ مورد واژگونی، ۷ مورد تصادف در محورهای مواصلاتی استان به وقوع پیوسته که در این حوادث ۲۷ نفر مصدوم شده‌اند و از این تعداد ۷ نفر به صورت سرپایی درمان شده‌اند و ۲۰ نفر به مراکز درمانی انتقال یافته‌اند.

عرفی یگانه از ارائه خدمات حضوری و مناسبتی در حوزه شهری، کوهستانی و سیلاب به ۲۹ نفر خبر داد و گفت: از ۲۹ نفر ۱۳ نفر مصدوم شده‌اند که ۱۰ نفر به صورت سرپایی و ۳ نفر به مراکز درمانی انتقال یافته‌اند.

وی بیان کرد: میدان کربلا، میدان شهر جورقان و گلوگاه اسدآباد محل حضور پست‌های موقت است و تعداد سه دستگاه آمبولانس و یک دستگاه کامیون تریلر و یک تیم ۶ نفره درمان اضطراری به کشور عراق و یک دستگاه آمبولانس نیز به مرز اعزام شدند تا در خدمت زائران باشند.

معاون امداد و نجات هلال احمر استان همدان گفت: ۶۰ نفر از نجاتگران که دوره کمک‌های اولیه را گذرانده‌اند در ۲۰ موکب مستقر شدند تا در صورت نیاز به زائران امدادرسانی کنند.

انتهای پیام/ب

خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در همدان

برچسب ها: اربعین ، هلال احمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.