محمودی گفت: زمانی خواهد رسید که این گردهمایی عظیم جهانی به یک نقطه نورانی در صفحه تاریخ تبدیل می شود.

فاطمه محمودی دبیر علمی آموزشی و مسئول واحد خواهران انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی در گفت وگو با خبرنگار  حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛گفت: مهمترین اهمیت پیاده روی اربعین آن فرصتی است که در پیش روی مسلمانان، برای معرفی سیدالشهدا و عظمت فلسفه قیام ایشان به جهانیان قرار دارد. زمانی خواهد رسید که این گردهمایی عظیم جهانی یک نقطه ی نورانی در صفحه ی تاریخ می شود، بزنگاهی که نظیرش را در هیچ کجای جهان و با هیچ مناسبتی نمی توان یافت ، واژه معجزه بهترین توصیف برای این حرکت انقلابی معنوی و سیاسی است که بی شک زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) است.

وی افزود: گاهی پای منطق را به میان می‌کشند که در این زمان و دنیای ماشینی منطقی نیست از وقت و انرژی خود مایه بگذاریم و در نهایت هم نمی شود یک زیارت کامل با تمام اعمال به جا آورد ؛ اما زیارت و سوگواری برای امام حسین علیه السلام زمانی کامل می شود که به معرفت رسیده باشیم.

درک مصائب کربلا در راهپیمایی اربعین 

وی بیان کرد: لحظه به لحظه این سفر یک روضه تصویری است که زائران در این مسیر مصائب وارد شده بر اهل بیت پیامبر (ص)را درک می‌کنند. این عشق است که قوّت پای زائران می شود و ایمان و باوری که به دست می آورند آنها را حسینی نگه می دارد‌. در مکتب حسین از هر دستاویزی برای معرفت بیشتر باید استفاده کرد.

محمودی اظهار کرد: از حضور کودکان و سالمندان در این سفر سخت، نباید راحت گذشت. آنها به ندای الرحیل قلبشان گوش داده اند که با وجود سختی های راه عاشقانه قدم برمی‌دارند.حضور سالمندان دلگرمی ای برای جوانان است به ویژه جوانانی که شرایط حضور داشته اند اما به هر دلیلی این سفر معنوی را به تاخیر انداخته اند با دیدن افراد سالخورده و بعضا کم توان به فکر فرو می روند که چرا، آنها نامشان در لیست مبلغان اربعین که امتداد حرکت عاشورا است نباشد؟

آشنا کردن فرزندان با اسلام از کودکی

مسئول واحد خواهران انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامه طباطبایی گفت: بعد تربیتی این حرکت حماسی را نیز برای کودکان نباید نادیده گرفت، آنها دائما در حال الگو گرفتن از دنیای اطراف هستند و چه دنیایی زیبا تر از دنیای حسین(ع) است؟

وی گفت: فرزندانمان را از سنین کودکی با عظمت اسلام و قدرت مسلمانان آشنا کنیم ، با دیدن این همه ایثار ، گذشت و مهربانی در روابط اجتماعی آن هم بین دو مذهب متفاوت و افراد با قومیت و ملیت های مختلف ، اسلام ناب محمدی در ذهن‌شان تصویر می شود.

محمودی اظهار کرد: وحدتی که در این زمان بین شیعه و سنی حاکم است مطمئنا باعث وحشت دشمنان اسلام می شود و  می توان گفت در پیاده روی اربعین قدرت اسلامی است که در برابر ظالمان و کافران و دشمنان، با اقتدار رژه می‌رود، همچنین خدمت رسانی اهل تسنن به شیعیان و بالعکس باعث نزدیکی دل ها به هم می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار