واشنگتن فری بیکن در گزارشی درباره تحریمهای آمریکا علیه ایران نوشت کنگره به دنبال تصویب قانونی است تا بتواند به طور کامل دسترسی ایران را به سوئیفت قطع کند.

واشنگتن فری بیکن: کنگره آمریکا به دنبال تصویب قانونی برای قطع دسترسی ایران به سوئیفت استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، واشنگتن فری بیکن در گزارشی درباره تحریم‌های آمریکا علیه ایران نوشت کنگره به دنبال تصویب قانونی است تا بتواند به طور کامل دسترسی ایران را به سوئیفت (سامانه تبادل بین بانکی بین‌المللی) قطع کند.

بر اساس این گزارش، تندرو‌های کنگره آمریکا اخیرا انتقادات تندی علیه وزارت خزانه داری این کشور بیان کرده‌اند زیرا معتقدند واشنگتن قصد دارد دسترسی ایران به این سیستم را باز بگذارد. 

فری بیکن نوشت تندرو‌های کنگره آمریکا از وزارت خزانه داری به خاطر این تصمیم ناامید هستند. در همین راستا، برخی نمایندگان کنگره به واشنگتن فری بیکن گفته‌اند تعدادی از مقامات دولت ترامپ در حال عقب نشینی از وعده‌های رئیس جمهور مبنی بر اعمال تحریم‌های جدید و شدید علیه ایران هستند.

فری بیکن هفته گذشته نیز گزارش داد در داخل دولت آمریکا بر سر وسعت تحریم‌ها و تلاش‌ها از طرف کشور‌های اروپایی برای حفظ تعاملات تجاری با ایران و نگه داشتن این کشور در بازار‌های بین المللی اختلاف و درگیری وجود دارد. بر همین اساس، برخی تندروهای کنگره مثل تد کروز در صدد تصویب قانونی جدید برای حفظ تحریمهای مهم علیه ایران هستند. 

برخی منابع به فری بیکن گفته‌اند که طرح تد کروز دولت ترامپ را ملزم می‌کند تا تحریم‌های مرتبط با سوئیفت را علیه ایران اعمال کند. این طرح همچنین ممکن است اعطای ویزا و مسدود کردن دارایی‌های اعضای هیات اجرایی سوئیفت که ادامه دسترسی ایران به این سازمان را برقرار می‌کنند، هدف بگیرد. به گفته منابعی در کنگره آمریکا، طرح تد کروز در میان نمایندگان مورد استقبال قرار گرفته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، تحریم ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۰۸ آبان ۱۳۹۷
حتی اگر امریکایی ها فعلا دسترسی ایران به این سیستم را باز بگذارند هم ضروری است حداقل بخاطر قوی بودن این خطر که شاید 6 ماه دیگر مثلا در آوریل 2019 که موضوع تحریم کامل ایران برای اروپا و 4+1 کهنه شد و اهرم فشار به اروپا هم از دست ایران کم اثرتر شد، امریکایی ها دوباره به فکر تحریمهای جدیدتر و حتی قطع دسترسی ایران به اینترنت و سوییفت و هر خدمات بین المللی دیگری بیافتند و بخواهند آسیب جدیدی به کشور وارد کنند پس باید و باید و باید از همین حالا برنامه جدی برای جایگزین سازی برداریم.
آخرین اخبار