دیپلماسی فوتبالی بین کره شمالی و کره جنوبی + فیلم

یک تورنمنت بین المللی فوتبال جوانان با حضور کره شمالی و کره جنوبی در حال برگزاری است.

به گزارشگروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ یک تورنمنت بین المللی فوتبال جوانان روز دوشنبه در چونچئون کره جنوبی آغاز شد و در دیدار افتتاحیه آن تیم‌های کره جنوبی و کره شمالی رو در روی هم قرار گرفتند.

تیم کره شمالی در نیمه نخست این بازی با دو گل از میزبان خود پیش افتاد، اما نکته جالب توجه این بود که تماشاگران این دیدار فقط پرچم‌های کره متحد را در دست داشتند.

کره جنوبی در نیمه دوم تلاش کرد گل‌های خورده را جبران کند، اما در نهایت با نتیجه ۳-۱ از میهمان خود شکست خورد.

در شرایطی که گفتگو‌های خلع سلاح میان واشنگتن و پیونگ یانگ کند و تقریبا متوقف شده است و همکاری‌های اقتصادی با توجه به تحریم‌ها به حالت تعلیق در آمده است، دیپلماسی ورزش حوزه‌ای است که احتمال همکاری بین دو کره و همکاری بین المللی در آن بدون وجود محدودیت فراهم می‌شود.

چوی مون سون استاندار گوانگون کره جنوبی که المپیک زمستانی پیونگ چانگ با موفقیت در زمینه دیپلماسی در آن برگزار شد تاکید کرد این بازی نیز دقیقا با همین هدف برگزار شده است.

چوی گفت: "اگر مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در چارچوب کلان به توافقی برسند، ما نیز می‌توانیم اینجا جزئیات آن را با برنامه‌های مانند مسابقات ورزشی، تبادل فرهنگی و در صورت لغو تحریم‌های سازمان ملل با مبادلات اقتصادی اجرا کنیم. ما خواهیم توانست پایه‌های صلح را تقویت کنیم".

دیپلماسی خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی در مرحله نخست به کمک دیپلماسی ورزشی به حرکت در آمد و اکنون گروهی معتقدند دیپلماسی ورزشی شاید بتواند آن را به هدف نهایی خود برساند.


بیشتر بخوانیدکشف بقایای سربازان کره جنوبی در منطقه غیرنظامی دو کره + فیلم


انتهای پیام/
 

روابط حسنه پیونگ یانگ و سئول + فیلم

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار